Στις μέρες μας τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα χρησιμοποιούν ένα Blog. Έχεις αναρωτηθεί ποτέ το γιατί; Μήπως η ύπαρξη του Blog θα μπορούσε να βοηθήσει και το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα με κάποιο τρόπο;
Έχεις μόλις κατασκευάσει το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησής σου και φαίνεται πραγματικά υπέροχο. Αυτό όμως από μόνο του δεν είναι ποτέ αρκετό.
Ο “σφυγμός” του ηλεκτρονικού σου καταστήματος είναι η επισκεψιμότητά του. Θα πρέπει να κάνεις ό,τιδήποτε είναι δυνατόν για να προσελκύεις όλο και περισσότερο κόσμο στο κατάστημά σου και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με έναν τρόπο. Τη δημιουργία πολλαπλών καναλιών πώλησης, και έχει αποδειχθεί ότι το blog μπορεί να είναι και αυτό ένα πραγματικό κανάλι πώλησης!
Ένα σωστό και ενημερωμένο blog, δεν είναι μία εύκολη υπόθεση. Απαιτεί συντονισμό, οργάνωση, συνέπεια αλλά και επίμονη προσπάθεια για να πετύχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. Το βασικό πρόβλημα είναι ότι αυτή η προσπάθεια δεν έχει άμεσα οφέλη. Τα πραγματικά οφέλη διαφαίνονται μετά απο καιρό, τόσο σε επίπεδο επισκεψιμότητας όσο και πραγματικών οργανικών αποτελεσμάτων στην Google.
Ας κάνουμε μια γρήγορη επισκόπηση του content marketing και πώς μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σου να αναπτυχθεί, μέσω της δημιουργίας ενός Blog.
Tι είναι το Content Marketing;
Το Content Marketing είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ που βασίζεται στη δημιουργία και διάθεση του περιεχομένου στο κοινό σου ή το κοινό-στόχο σου. Βοηθά στην οικοδόμηση μιας ισχυρής σχέσης με τους αναγνώστες σου και τους πιθανούς πελάτες σου, μία σχέση που τελικά οδηγεί σε εμπιστοσύνη και αυξημένες πιθανότητες για μία μετατροπή.
Υπάρχουν αρκετά βήματα που μπορούν να σε φέρουν πιο κοντά στο content marketing και στον πελάτη σου και ένα από αυτά είναι και η δημιουργία Blog για την οποία θα μιλήσουμε παρακάτω.
Tι είναι ουσιαστικά το Blog;
Ένα Blog είναι ένας τύπος ιστοσελίδας που εστιάζει κυρίως σε γραπτό περιεχόμενο, γνωστό και ως δημοσιεύσεις Blog.
Σήμερα, ένα Blog είναι μία τακτικά ενημερωμένη ιστοσελίδα και μπορεί είτε να χρησιμοποιηθεί για προσωπική χρήση είτε για να ικανοποιήσει μια επιχειρηματική ανάγκη.
Ουσιαστικά είναι μια μεμονωμένη σελίδα στο eshop σου, στην οποία μπορεί ο αναγνώστης να διαβάσει όλα τα άρθρα που έχεις αναρτήσει ή έστω αυτά που τον ενδιαφέρουν .
Ας δούμε λοιπόν γιατί είναι αναγκαίο το διαδικτυακό σου κατάστημα να περιέχει ένα Blog και πώς μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σου να αναπτυχθεί!
1. Αυξάνει το SEO και την επισκεψιμότητα του eshop σου
Πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα επιχειρήσεων που δεν χρησιμοποιούν blog παραμένουν στατικά. Γιατί, ειλικρινά, πόσο συχνά ενημερώνεις τις σελίδες “Σχετικά με εμάς” ή τα “Στοιχεία επικοινωνίας”;
Πολλές φορές λοιπόν παραμένει ανημέρωτο το eshop σου για αρκετό χρονικό διάστημα.
Αντιθέτως πρέπει να έχεις ένα Blog και να είσαι συνεπής, να έχεις δηλαδή πάντα νέο περιεχόμενο που προστίθεται στο ευρετήριο του διαδικτυακού σου καταστήματος. Αυτό βοηθάει στην αύξηση της επισκεψιμότητάς σου.
Οι μηχανές αναζήτησης λατρεύουν όταν οι ιστοσελίδες ενημερώνονται με συνέπεια. Καταλαβαίνουν όταν δημοσιεύεις νέο περιεχόμενο. Όταν οι χρήστες κάνουν μια αναζήτηση που σχετίζεται με το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, είναι πιο πιθανό να οδηγηθεί σε εσένα, όταν έχεις ενημερωμένο περιεχόμενο.
Όταν λοιπόν ανεβεί το SEO σου, η άνοδος της επισκεψιμότητας του ηλεκτρονικού σου καταστήματος θα ακολουθήσει σύντομα.
Είναι λοιπόν μία “νίκη” για όλους, καθώς και ο πελάτης βρήκε αυτό που ήθελε και εσύ αύξησες την επισκεψιμότητά σου.
2. Δημιουργεί την εικόνα της επιχείρησής σου
Ξέρεις ότι είσαι ο καλύτερος σε αυτό που κάνεις; Ξέρεις ότι έχεις πολλά να προσφέρεις στους πελάτες σου; Μέσω λοιπόν του Blog αφήνεις αυτή τη γνώση να βρίσκεται στο επίκεντρο!
Χρησιμοποίησε το Blog σου για να απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικά με την επιχείρησή σου. Δώσε στους πελάτες σου πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά της επιχείρησής σου και γιατί εσύ ξεχωρίζεις σε αντίθεση με άλλους του κλάδου. Δώστους πληροφορίες για να τους βοηθήσεις να ξεκινήσουν κάτι καινούργιο, με εσένα αφετηρία.
Όσο περισσότερο τους βοηθάς και αποδεικνύεις στο κοινό σου ότι είσαι εξειδικευμένος σε αυτό που κάνεις, τόσο περισσότερο το όνομά σου θα μείνει στο μυαλό τους ως ο ειδικός στον συγκεκριμένο κλάδο.
Στη συνέχεια, όταν προκύψει ένα ανάλογο ερώτημα, θα είσαι ένας από τους υποψήφιους για να δώσει την απάντηση.
Και να θυμάσαι…
Το Blog σου μπορεί να σε κάνει ξεχωριστό στα μάτια του πελάτη!
3. Εξοικονομεί περισσότερο χρόνο για την επίτευξη των στόχων σου
Παρόλο που οι βασικές σελίδες του ηλεκτρονικού σου καταστήματος μπορεί να είναι τέλεια κατασκευασμένες, μερικές φορές ένας επισκέπτης θέλει πολλά περισσότερα να μάθει πριν να είναι έτοιμος να γίνει πελάτης σου.
Ίσως θέλει να είναι σίγουρος ότι είσαι γνώστης του αντικειμένου, θέλει περισσότερες απαντήσεις στις ερωτήσεις του, θέλει να σε γνωρίσει καλύτερα ή ακόμα και να βεβαιωθεί ότι εξακολουθείς να ενημερώνεσαι για τις τάσεις της αγοράς στο συγκεκριμένο αντικείμενο.
Ένα τακτικά ενημερωμένο Blog μπορεί να βοηθήσει σε όλα αυτά. Οι σωστά τοποθετημένοι σύνδεσμοι, η κεφαλίδα ή το υποσέλιδο στο Blog σου μπορεί να διευκολύνει τους επισκέπτες σου να παραμείνουν στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα.
Αυτό μπορεί στη συνέχεια να τον βοηθήσει να κατανοήσει καλύτερα ποιος είσαι και τι έχεις να του προσφέρεις και να οδηγηθεί σε αγορά προϊόντος .
Η αρχική σελίδα, οι υπηρεσίες, και άλλες βασικές σελίδες του διαδικτυακού σου καταστήματος πρέπει να είναι συνοπτικές και ουσιαστικές. Αντιθέτως το Blog σου, από την άλλη πλευρά, πρέπει να είναι πιο δημιουργικό καθώς σου δίνει την ευκαιρία να εκφράσεις τις αξίες, τις απόψεις και την ταυτότητα της επιχείρησής σου.
Όταν το κοινό σου αισθάνεται σαν να σε γνωρίζει, αυτό δημιουργεί εμπιστοσύνη. Και η εμπιστοσύνη στον επιχειρηματικό κόσμο είναι καθαρός χρυσός.
Επιπλέον, εκμεταλλευόμενος το email μάρκετινγκ μπορείς να δώσεις στην επιχείρησή σου μια άλλη ευκαιρία και να προσεγγίσεις εκείνους τους επισκέπτες που εξακολουθούν να μην είναι έτοιμοι να τραβήξουν τη σκανδάλη, αλλά επίσης δεν είναι αρκετά έτοιμοι και να φύγουν μια για πάντα.
4. Δημιουργεί ένα διαφορετικό κανάλι επικοινωνίας
Κάθε ανάρτηση στο Blog σου σε συνδυασμό με τη συνοδευτική φόρμα επικοινωνίας δίνει στο κοινό σου ακόμα μία ευκαιρία να επικοινωνήσει μαζί σου.
Ορισμένοι επισκέπτες ενδέχεται πολλές φορές να είναι διστακτικοί στο να στείλουν μήνυμα.
Ωστόσο, το ερώτημά τους μπορεί να ταιριάζει απόλυτα στο τέλος της ανάρτησης που μόλις διάβασαν και να τους είναι πολύ πιο εύκολο αυτή την φορά να ρωτήσουν.
Όταν συμβεί αυτό και είσαι αρκετά τυχερός που έχεις την ευκαιρία να απαντήσεις στο ερώτημά τους, χρησιμοποίησε αυτήν την ευκαιρία για να ξεκινήσεις μια συζήτηση μαζί τους και να τους βοηθήσεις. Απόδειξέ τους ταυτόχρονα τις γνώσεις, την εμπειρία και την προθυμία σου να τους βοηθήσεις.
Ναι, η απάντηση σε ερωτήματα πελατών μπορεί να είναι χρονοβόρα. Ωστόσο, εάν αφιερώσεις κάποια λεπτά της μέρας σου για να τους απαντήσεις, ίσως έχεις κερδίσει τον επόμενο πελάτη σου!
5. Βοηθάει να βρεις το κοινό σου
Το να γνωρίζεις τι θέλει το κοινό σου είναι το κλειδί της επιτυχίας. Παρακολούθησε ποιες πληροφορίες του Blog προσελκύει το κοινό σου.
Προγράμματα όπως το Google Analytics είναι εξαιρετικά για να καταλάβεις τι κάνει κλικ στο κοινό σου.
Αυτές οι πληροφορίες θα σε βοηθήσουν να σχεδιάσεις το περιεχόμενο του Blog που θα δημοσιεύσεις στη συνέχεια.
Σκέψου.. Ποιες νέες υπηρεσίες ή προϊόντα μπορείς να τους προσφέρεις. Τι άλλο μπορείς να προμηθευτείς που θα ικανοποιήσει τις ανάγκες τους και θα τους κάνει να επιστρέφουν συνεχώς σε εσένα.
Και όλο αυτό.. επειδή θές να γνωρίζουν ότι θα έχεις πάντα αυτό που ψάχνουν!
Δεν ξέρεις πως να ξεκινήσεις το blog σου; Δες τα παρακάτω βήματα …
1. Προσάρμοσε το Blog σου με βάση τις ανάγκες σου. Επέλεξε ένα δωρεάν πρότυπο σχεδίασης ιστολογίου και τροποποίησέ το.
2. Γράψε και δημοσίευσε την πρώτη σου ανάρτηση.
3. Προώθησε το Blog σου.
4. Κάνε περισσότερους ανθρώπους να διαβάσουν το Blog σου.
5. Δες τα αποτελέσματα που είχε το συγκεκριμένο άρθρο μέσα από το Google Analytics
6. Ξεκίνα να προετοιμάζεις το επόμενο άρθρο με βάση τις προτιμήσεις των αναγνωστών σου.
Εάν ενδιαφέρεσαι να εφαρμόσεις μια στρατηγική blog ή θές να βελτιώσεις την τρέχουσα στρατηγική blog σου, έλα σε επαφή μαζί μας.
Θα συζητήσουμε τις σημαντικές μετρήσεις που πρέπει να παρακολουθείς και πώς να βεβαιωθείς ότι δημιουργείς μια επιτυχημένη στρατηγική blog..
Ας μιλήσουμε λοιπόν!