fbpx

10 σημάδια ότι το e-shop σου χρειάζεται άμεσα αναβάθμιση

Σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον και σε μία αγορά που όλο ένα και περισσότεροι οδηγούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι φυσικό τα standards για ένα επιτυχημένο και ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό κατάστημα να αλλάζουν συνεχώς. Όσο ο ανταγωνισμός αυξάνεται με τη δημιουργία νέων ηλεκτρονικών καταστημάτων, τόσο αυξάνονται και οι απαιτήσεις για ένα επιτυχημένο και άρτια λειτουργικό ηλεκτρονικό κατάστημα.

Η Bitmyjob έχοντας υλοποιήσει πολλαπλά ηλεκτρονικά καταστήματα σε διαφορετικές πλατφόρμες (Magento, Opencart, Woocommerce, κλπ) συγκεντρώνει την εμπειρία της σε 10 από τα επικρατέστερα σημάδια που μπορούν να σου δείξουν ότι το ηλεκτρονικό σου κατάστημα χρειάζεται αναβάθμιση. Αν εντοπίσεις περισσότερα από 4 από τα παρακάτω σημάδια, τότε είναι επιβεβλημένη η αναβάθμιση του ηλεκτρονικού σου καταστήματος για αποτελεσματικότερες πωλήσεις και διάκριση από τον ανταγωνισμό.

Αναλαμβάνουμε να αξιολογήσουμε το ηλεκτρονικό σου κατάστημα εντελώς δωρεάν και να σε καθοδηγήσουμε για αποτελεσματικότερες πωλήσεις. Αν επιθυμείς και εσύ μία αξιολόγηση του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, επικοινώνησε μαζί μας.

1. Αργή φόρτωση των σελίδων και του πρώτου request (TTFB)

Η γρήγορη φόρτωση δεν θεωρείται στις μέρες μας μόνο πλεονέκτημα, αλλά προαπαιτούμενο για την αλληλεπίδραση των επισκεπτών με το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Σε μία κοινωνία που όλα τρέχουν με αστραπιαίους ρυθμούς, ο χρόνος φόρτωσης των σελίδων του ηλεκτρονικού σου καταστήματος είναι καθοριστικής σημασίας για το αν τελικώς ο χρήστης φτάσει μέχρι και το βήμα ολοκλήρωσης μίας αγοράς. Αρκεί να σημειωθεί ότι σύμφωνα με μετρήσεις της Amazon, για κάθε 1 δευτ.πτο καθυστέρησης στην φόρτωση της σελίδας αυτό ισοδυναμεί με 7% πτώση του τζίρου! Αν το διαδικτυακό σου κατάστημα χρειάζεται περισσότερα από 3” δευτ.πτα για να φορτώσει, τότε επιβάλλεται να γίνουν βελτιώσεις ώστε να μειωθεί όσο το δυνατόν ο χρόνος φόρτωσης.

Ένα αξιόπιστο εργαλείο μέτρησης της ταχύτητας του ηλεκτρονικού σου καταστήματος είναι το Pingdom, στο οποίο αφού επιλέξεις έναν ευρωπαϊκό server για τις μετρήσεις σου και εισάγεις τον σύνδεσμο προς το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, τότε θα είσαι σε θέση να δεις τον χρόνο φόρτωσης της κεντρικής σου σελίδας.

2. Το e-shop σου δεν είναι προσανατολισμένο (και όχι μόνο προσαρμοσμένο) στις κινητές συσκευές

Μετά την τεχνολογική ανάπτυξη και την καθολική χρήση των smartphones, η συμπεριφορά των χρηστών στο διαδίκτυο άλλαξε και μαζί με αυτή συστάθηκαν νέες τεχνολογίες και υϊοθετήθηκαν νέες πρακτικές ανάπτυξης ηλεκτρονικών καταστημάτων προσανατολισμένων για χρήση σε κινητές συσκευές. Η σχεδίαση και ανάπτυξη ηλεκτρονικών καταστημάτων ξεκινάει πλέον από τη συμπεριφορά του στις κινητές συσκευές και προσαρμόζεται στη συνέχεια για χρήση σε σταθερούς υπολογιστές (Desktop), ενώ λίγα χρόνια πριν η πρακτική αυτή ήταν ακριβώς αντίθετη. Οι αναλογίες πλέον χρήσης των κινητών συσκευών για πλοήγηση στο διαδίκτυο ξεπερνάνε το 70% έναντι αυτών χρήσης των σταθερών υπολογιστών (Desktop) που όλο και κατεβαίνει από το 30%.

Η προσαρμοστική σχεδίαση (responsive design) θεωρείται ήδη ξεπερασμένη και τη θέση της έχουν πάρει πιο σύγχρονες τεχνολογίες προσανατολισμένες να προσφέρουν καλύτερη εμπειρία χρήστη και μεγαλύτερες ταχύτητες φόρτωσης. Αν το διαδικτυακό σου κατάστημα συμπεριφέρεται προβληματικά ή αργά στις κινητές συσκευές, τότε είναι επιβεβλημένη η αναβάθμισή του ώστε να συμβαδίζει με νεότερες τεχνολογίες που θα προσφέρουν μεγαλύτερο ποσοστό διαδραστικότητας χρηστών και μετατροπών.

3. Μεγάλο ποσοστό εγκατάλειψης στο Google Analytics

Το Google Analytics είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που μπορεί να σε βοηθήσει τόσο σε τεχνικές όσο και σε επιχειρηματικές αποφάσεις σχετικά με το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Ένας σημαντικός δείκτης ότι κάτι δεν πάει καλά με το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, είναι η αύξηση του ποσοστού εγκατάλειψης (bounce rate), το οποίο και ερμηνεύεται ως μία άσχημη εμπειρία του επισκέπτη ή ως ένδειξη ότι δεν βρήκε αυτό που έψαχνε. Είναι σημαντικό να αξιολογείς συνεχώς αυτά τα δεδομένα και να διακρίνεις τα αδύναμα σημεία του ηλεκτρονικού σου καταστήματος. Αν το ποσοστό εγκατάλειψης είναι υψηλό, τότε θα πρέπει να σκεφτείς μία ενδεχόμενη αναβάθμιση του ηλεκτρονικού σου καταστήματος που θα μειώσει αυτό το ποσοστό με τελικό σκοπό την αύξηση των μετατροπών.

4. Αδύναμα οργανικά αποτελέσματα και χαμηλή κατάταξη στη Google

Άλλη μία σημαντική ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά με το ηλεκτρονικό σου κατάστημα είναι όταν η κατάταξη του στη Google είναι αρκετά χαμηλή. Αν και ο αλγόριθμος κατάταξης της Google είναι εξαιρετικά πολύπλοκος, η αξιολόγηση και κατάταξη του ηλεκτρονικού σου καταστήματος γίνεται με βασικό γνώμονα τη συνολική εμπειρία που αυτό προσφέρει στους χρήστες σε συνδυασμό με τη σχετικότητα του λήματος αναζήτησης. Αν λοιπόν κάποιος αναζητήσει στη Google ένα προϊόν που εμπορεύεσαι και παρόλα αυτά το κατάστημά σου δεν έχει μία καλή κατάταξη στις πρώτες σελίδες, τότε αυτός είναι ένας ισχυρός δείκτης ότι το ηλεκτρονικό σου κατάστημα χρειάζεται άμεσα αναβάθμιση.

5. Το e-shop σου δεν είναι 100% συμβατό με το GDPR

Σημαντική παράμετρος που μπορεί να σε οδηγήσει εσπευσμένα στην αναβάθμιση του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, είναι τα όλο και αυξανόμενα μέτρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Η πλήρης συμβατότητα με το GDPR δεν αποτελεί απλά μία προαιρετική ενέργεια αλλά μία επιβεβλημένη αναβάθμιση για τη διασφάλιση των δεδομένων των χρηστών, όχι μόνο για λόγους αποφυγής προστίμων, αλλά για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης προς τον επισκέπτη που επιθυμεί να πραγματοποιήσει μία συναλλαγή με το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Αν το ηλεκτρονικό σου κατάστημα δεν είναι 100% συμβατό με το GDPR, τότε μία αναβάθμισή του θα έχει θετικό αντίκτυπο στους δυνητικούς πελάτες αφού θα νιώθουν πιο ασφαλείς να πραγματοποιήσουν μία συναλλαγή.

6. Υψηλό κόστος μετατροπών σε προωθούμενες του Google Ads και των Social Media

Αν πραγματοποιείς προωθητικές προβολές προϊόντων σε Google Ads και Social Media και το κόστος μετατροπών είναι ασυνήθιστα υψηλό, τότε αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι οι επισκέπτες του ηλεκτρονικού σου καταστήματος δεν έχουν καλή εμπειρία χρήσης και πλοήγησης. Αν και το υψηλό κόστος μετατροπών μπορεί και να οφείλεται και σε άλλους παράγοντες, είναι εξαιρετικά σημαντικό να αποκλείσεις την πιθανότητα οι χρήστες να βρίσκουν δυσκολόχρηστο ή δυσκίνητο το ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

7. Έλλειψη νέων δυνατοτήτων και εργαλείων

Ένας εξίσου σοβαρό σημάδι ότι το ηλεκτρονικό σου κατάστημα χρειάζεται άμεσα αναβάθμιση, είναι αν υστερεί σε νέες δυνατότητες που μπορούν να αυξήσουν τις αγορές ή το μέσο όρο καλαθιού ή αν δεν διαθέτει τα κατάλληλα εργαλεία παρακολούθησης των μετατροπών και γενικότερα της συμπεριφοράς χρηστών. Αν βρίσκεις σε ανταγωνιστικά διαδικτυακά καταστήματα δυνατότητες και εργαλεία που δεν μπορείς να έχεις στο δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα, τότε ίσως ήρθε η ώρα να σκεφτείς μία πιθανή αναβάθμισή του.

8. Δύσκολη και χρονοβόρα διαχείριση προϊόντων και παραγγελιών

Ο χρόνος είναι χρήμα, πόσο μάλλον όταν το σπαταλάς σε καθημερινές ενέργειες που αφορούν τη διαχείριση των προϊόντων ή των παραγγελιών. Υπάρχουν πολλοί αυτοματισμοί προσανατολισμένοι να γλιτώνουν πολύτιμο χρόνο από τους διαχειριστές των ηλεκτρονικών καταστημάτων, χρόνος ο οποίος αθροίζεται καθημερινά με επαναλαμβανόμενες ενέργειες. Αν πιστεύεις ότι σπαταλάς χρόνο σε μία ενέργεια που πραγματοποιείς καθημερινά ακολουθώντας ακριβώς την ίδια διαδικασία, τότε είναι πολύ πιθανόν αυτή η ενέργεια να μπορεί να αυτοματοποιηθεί με την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού σου καταστήματος.

9. Δεν μπορεί να λειτουργήσει με νεότερες εκδόσεις λογισμικού σε επίπεδο server

Ένα κοινό πρόβλημα που παρατηρείται σε πλατφόρμες που έχουν την αναβάθμισή τους ως δεύτερη προτεραιότητα, είναι το γεγονός ότι αδυνατούν να συμβαδίσουν με νεότερες εκδόσεις λογισμικού ή υπηρεσιών σε επίπεδο server. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αφήνει αφενός ευάλωτα τα ηλεκτρονικά καταστήματα σε κακόβουλες διαδικτυακές επιθέσεις, αφετέρου να επηρεάζεται σοβαρά η ταχύτητα ανταπόκρισης του ηλεκτρονικού καταστήματος. Αν το διαδικτυακό σου κατάστημα πέφτει συχνά ή δυσλειτουργεί λόγω διαδικτυακών επιθέσεων, τότε ίσως ήρθε η ώρα της αναβάθμισης σε μία νεότερη έκδοση ή πλατφόρμα.

10. Πολύπλοκη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς (checkout)

Ένα άρτια οργανωμένο και λειτουργικό ηλεκτρονικό κατάστημα, φροντίζει να παρέχει όσο το δυνατόν πιο απλά και εύκολα την ολοκλήρωση αγοράς. Αν η ολοκλήρωση της παραγγελίας είναι γολγοθάς για τους πελάτες, τότε είναι απολύτως βέβαιο ότι έχουν χαθεί πολλαπλές παραγγελίες και σίγουρα χρήματα για το ηλεκτρονικό κατάστημα. Ένας αποφασισμένος πελάτης μπορεί πολύ εύκολα να δυσανασχετήσει και εν τέλει να εγκαταλήψει την προσπάθειά του για αγορά αν η ολοκλήρωση αγοράς πραγματοποιείται σε πολλαπλά βήματα και απαιτούνται πολλά πεδία να συμπληρωθούν. Αν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα δεν διαθέτει ολοκλήρωση αγοράς σε ένα βήμα, τότε είναι ένας πολύ σημαντικός λόγος να σκεφτείτε την αναβάθμισή του.

Αναλαμβάνουμε να αξιολογήσουμε το ηλεκτρονικό σου κατάστημα εντελώς δωρεάν και να σε καθοδηγήσουμε για αποτελεσματικότερες πωλήσεις. Αν επιθυμείς και εσύ μία αξιολόγηση του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, επικοινώνησε μαζί μας.