Με την αγορά να διαθέτει μία πληθώρα πλατφορμών για την ανάπτυξη διαδικτυακών τόπων και ηλεκτρονικών καταστημάτων, η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας είναι μία συνηθισμένη σπαζοκεφαλιά για τον ιδιοκτήτη. Η έλλειψη της κατάλληλης καθοδήγησης σε συνδυασμό με τις περιορισμένες δυνατότητες πολλές φορές από την πλευρά των εταιρειών ανάπτυξης ιστοσελίδων, οδηγούν σε λανθασμένες επιλογές που αργά ή γρήγορα φέρνουν τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων σε αδιέξοδο. Επιχειρούμε μέσω αυτού του άρθρου να δώσουμε κάποιους βασικούς κανόνες που θα βοηθήσουν στην επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας αλλά και της κατάλληλης εταιρείας για την ανάπτυξή της. Φυσικά, θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας ότι αυτοί οι κανόνες αποτελούν μια γενική προσέγγιση που δεν μπορούν να αντιπροσωπεύουν κάθε project, είναι αρκετοί όμως για να θέσουν τις βάσεις για μία σωστή επιλογή.
Τι ακριβώς είναι το WordPress;
Το WordPress είναι ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) ανοιχτού κώδικα, με τεράστια κοινότητα που συνεισφέρει στην ανάπτυξή του. Το σημαντικό που πρέπει να κρατήσουμε από αυτό είναι η λέξη “περιεχόμενο”, καθώς είναι και το κλειδί να μας δώσει μία πρώτη καθοδήγηση στην επιλογή μας. Τι σημασία έχει το περιεχόμενο για εμάς;
Πόσο σημαντικό είναι το περιεχόμενο για μία ιστοσελίδα;
Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς του διαδικτύου αφού η σημασία της πληροφορίας παίζει καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη του διαδικτυακού μας τόπου. Αν λοιπόν επιθυμούμε να αναπτύξουμε έναν διαδικτυακό τόπο που θα αναδείξουμε την επιχείρησή μας, θα παρουσιάσουμε αναλυτικά μία υπηρεσία μας ή θα αναπτύξουμε ένα ενημερωτικό blog, τότε το WordPress φαντάζει μία καλή λύση. Τα εργαλεία και οι ευκολίες που παρέχει σαν ένα ολοκληρωμένο CMS, κάνουν την διαχείριση περιεχομένου παιχνιδάκι. Επιπρόσθετα τα plugin που διαθέτει για εμπλουτισμό του περιεχομένου αλλά και για ανάδειξη της οργανικής αναζήτησης (SEO), καθιστούν το WordPress ώς μία ολοκληρωμένη και οικονομική πλατφόρμα δυναμικού περιεχομένου. Που σταματάνε όμως τα όρια του WordPress και πότε ξεκινάμε να σκεφτόμαστε μία άλλη πλατφόρμα;
Που σταματάνε τα όρια του WordPress;
Το WordPress σαν σύστημα διαχείρισης περιεχομένου, είναι ουσιαστικά αναρμόδιο να χειριστεί από μόνο του οτιδήποτε αφορά προϊόντα και ανάδειξη αυτών. Έτσι, δημιουργήθηκαν διάφορα πρόσθετα (plugin) τα οποία προσφέρουν λειτουργικότητα e-shop στο WordPress με δυνατότητα προβολής προϊόντων, καλαθιού αγορών και πώλησης. Αυτό όμως είναι αρκετό να κάνει ένα WordPress ικανό και αντάξιο να σταθεί δίπλα από ένα πραγματικό e-shop;
Η πραγματικότητα γύρω από το WordPress
Πώς θα μπορούσε ένα σύστημα σαν το WordPress που έχει φτιαχτεί για άλλη δουλειά (CMS), με την προσθήκη ενός plugin και μόνο, να ανταγωνιστεί πλατφόρμες αμιγώς σχεδιασμένες για e-shop; Ουσιαστικά δεν μπορεί, και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου e-shop. Παρόλα αυτά όμως, υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που μπορεί να επιλεχθεί. Ποιές είναι αυτές;
To WordPress σε ρόλο e-shop
Το WordPress κατά κανόνα είναι μία οικονομική λύση, ιδιαίτερα λόγω της απλότητάς του για να στηθεί και να είναι λειτουργικό. Η προσθήκη της δυνατότητας e-shop επιβαρύνει λίγο ακόμη τον προϋπολογισμό, παραμένει όμως συνολικά μία οικονομική πρόταση. Όπως εύκολα λοιπόν μπορούμε να συμπεράνουμε, το WordPress ακόμη και στο ρόλο του e-shop είναι μία ιδανική λύση για low-budget έργα ή για επιχειρηματικές δραστηριότητες που επιθυμούν να δοκιμάσουν πρώτα τις δυνατότητές τους στην αγορά και στη συνέχεια να προχωρήσουν σε μία ολοκληρωμένη λύση. Πολλές φορές ενδείκνυται ακόμη και για έργα που αφορούν χειροποίητα προϊόντα, αφενός λόγω του budget που διατίθεται για αυτά τα έργα, αφετέρου λόγω της ιδιότητας αυτών των προϊόντων να βασίζεται η πώλησή τους περισσότερο στο περιεχόμενο. Η χαμηλή διαθεσιμότητα αυτών λόγω του γεγονότος ότι είναι χειροποίητα, είναι άλλος ένας παράγοντας επιλογής του WordPress σε ρόλο e-shop. Αφού όμως το WordPress μπορεί να πουλήσει, γιατί είναι τόσο κακό να χρησιμοποιηθεί και για πιο ευρείας διάθεσης προϊόντα;
Που υστερεί το WordPress σε σχέση με τα πραγματικά e-shop
Μία πλατφόρμα που έχει κατασκευαστεί αμιγώς να είναι e-shop, όλη η δομή της είναι προσανατολισμένη προς την πώληση προϊόντων. Για αυτή την πλατφόρμα, οποιαδήποτε πρόσθετα (plugins/extensions) δημιουργούνται για την επέκταση των δυνατοτήτων προς την πώληση και όχι για να δώσουν τη στοιχειώδη δυνατότητα της πώλησης όπως στην περίπτωση του WordPress. Όπως εύκολα μπορεί να γίνει αντιληπτό, οι δυνατότητες μίας πλατφόρμας αμιγώς σχεδιασμένης να είναι e-shop είναι απεριόριστες τόσο προς τη διαχείριση καταλόγου προϊόντων, της τιμολογιακής και εκπτωτικής πολιτικής, των εργαλείων μαρκετινγκ, κλπ. Σε προϊόντα λοιπόν που υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, τότε και οι απαιτήσεις πώλησης είναι υψηλές και υπερτερούν κατά πολύ αυτών που μπορεί να μας δώσει ένα WordPress. Άλλωστε, ακόμη και στις πλατφόρμες e-shop υπάρχουν διαφορές που μπορούν να καθορίσουν την επιλογή μας, η ανάλυση αυτών όμως θα έρθει σε επόμενο άρθρο μας.
Συνοπτικά
Το WordPress είναι μία αξιόλογη πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) και με την προσθήκη προσθέτων (plugins) μπορεί να λειτουργήσει και ως ένα στοιχειώδες e-shop. Είναι εξαιρετικό για δυναμικές ιστοσελίδες, εταιρικές ιστοσελίδες, blog και γενικότερα για σελίδες που βασίζονται στο περιεχόμενο. Σε κάποιες ιδιαίτερες περιπτώσεις επιλέγεται και για λειτουργίες e-shop, κάτι τέτοιο όμως θα πρέπει να γίνεται προσεχτικά και αφού πρώτα έχουν αναλυθεί όλες οι απαιτήσεις του προς υλοποίηση έργου. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ανταγωνιστεί μία πλατφόρμα σχεδιασμένη αμιγώς να είναι e-shop και πολλές φορές επιλέγεται η χρήση του παράλληλα για ανάδειξη της ενότητας του περιεχομένου σε ένα e-shop (αρθρογραφία-blog).
Άλλωστε όλοι εμείς στην Bitmyjob είμαστε ένθερμοι υποστηρικτές της λαϊκής ρήσης “Έκαστος στο είδος του” και φροντίζουμε αυτό να αποτελεί βασικό κανόνα στην καθοδήγηση ενός μελλοντικού μας συνεργάτη. Η δυνατότητα μας να υποστηρίξουμε όλες τις μεγάλες διαθέσιμες πλατφόρμες της αγοράς, δίνει ευελιξία σε εμάς και στους συνεργάτες μας να επιλέξουν την καλύτερη δυνατή λύση για το έργο τους.