Αν είσαι και εσύ κάτοχος μίας ιστοσελίδας ή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, σίγουρα σε έχει απασχολήσει το πώς θα βρεθεί και ο δικός σου διαδικτυακός τόπος στα πρώτα οργανικά αποτελέσματα της Google. Ο αλγόριθμος της Google εξετάζει πολυάριθμους παράγοντες για την κατάταξη των διαδικτυακών τόπων, με πολλούς από αυτούς να διατηρούνται κρυφοί μέχρι και σήμερα, παρόλα αυτά υπάρχουν κάποιοι κανόνες που αν ακολουθηθούν μπορούν να μας φέρουν σταδιακά στα πρώτα αποτελέσματα. Στο παρόν άρθρο θα εξετάσουμε μερικούς από τους σημαντικότερους κανόνες που θα μας φέρουν στις πρώτες σελίδες των μηχανών αναζήτησης.
1. Ανταγωνισμός
Το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να βρεθείς στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της Google (πόσο μάλλον στις πρώτες θέσεις) εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον ανταγωνισμό. Αν πραγματεύεσαι ένα αντικείμενο με ελάχιστο έως καθόλου ανταγωνισμό, τότε είναι ευκολότερο να πετύχεις καλύτερες επιδόσεις στις κύριες λέξεις κλειδιά που αφορούν το αντικείμενό σου. Αν υπάρχει όμως έντονος ανταγωνισμός, θα χρειαστεί να καταβάλεις περισσότερη προσπάθεια για μία καλύτερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Η μάχη για μία καλύτερη θέση στα οργανικά αποτελέσματα της Google είναι ατέρμωνη, απαιτεί πόρους, συνέπεια και καλή ομάδα ώστε να είναι εφικτή σε βάθος χρόνου μία ουσιαστική βελτίωση στη συνολική κατάταξη του διαδικτυακού τόπου. Πόσο έτοιμος είσαι να τα βάλεις με τον ανταγωνισμό;
Ο Αλγόριθμος της Google απλοποιημένα σκέφτεται…
Ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα, δεν βλέπω να έχω παρόμοιο περιεχόμενο σε αυτές τις λέξεις-κλειδιά, ας την αναδείξω στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων.
2. On-Site SEO
Δεν μπορείς να ξεκινήσεις μία μάχη χωρίς να διαθέτεις τα κατάλληλα εφόδια. Ο διαδικτυακός σου τόπος θα πρέπει να είναι άρτια σχεδιασμένος και σωστά ανεπτυγμένος ώστε να μπορεί η μηχανή της Google να τον αξιολογήσει σωστά. Επιπρόσθετα θα πρέπει να είναι γρήγορος και ευανάγνωστος τόσο σε σταθερούς (desktop) υπολογιστές όσο και σε κινητές (mobile) συσκευές. Μία εταιρεία ανάπτυξης ιστοσελίδων που σέβεται τον εαυτό της, παραδίδει έναν διαδικτυακό τόπο που διαθέτει όλες εκείνες τις τεχνικές και τα εργαλεία για την ανάδειξη του περιεχομένου. Την ανάδειξη ποιού; Εδώ βρίσκεται το κλειδί της επιτυχίας και ονομάζεται ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Ο Αλγόριθμος της Google απλοποιημένα σκέφτεται…
Ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα, φορτώνει γρηγορότερα από το μέσο όρο των ιστοσελίδων με παρόμοιες λέξεις-κλειδιά και φαίνεται πολύ καλά και ξεκάθαρα τόσο σε desktop όσο και σε mobile συσκευές, πρέπει να το κατατάξω υψηλότερα από τον μέσο όρο.
3. Περιεχόμενο – Ο Βασιλιάς του διαδικτύου
Αποκαλείται και ως ο βασιλιάς του διαδικτύου, και όχι άδικα, αφού παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάδειξη των διαδικτυακών τόπων. Είναι ίσως από τις πιο κοστοβόρες και χρονοβόρες επενδύσεις που μπορείς να κάνεις, είναι όμως και από τις πιο ασφαλείς αφού το σωστό περιεχόμενο θα αναδείξει αργά και σταθερά τον διαδικτυακό σου τόπο και θα τον ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Ένας καλός συγγραφέας περιεχομένου (Content Writer) σε συνδυασμό με έναν ειδικό στο SEO (SEO Specialist), μπορούν να εκτοξεύσουν το περιεχόμενό σου και τα οργανικά αποτελέσματα στη Google. Με συνέπεια και επαγγελματισμό ένα σωστό και μοναδικό περιεχόμενο ανερτημένο στον διαδικτυακό σου τόπο, είναι ένας πραγματικός θησαυρός στο διαδίκτυο. Αρκεί όμως μόνο αυτό για να αναδείξει τον διαδικτυακό σου τόπο;
Ο Αλγόριθμος της Google απλοποιημένα σκέφτεται…
Ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα, φορτώνει γρηγορότερα από το μέσο όρο των ιστοσελίδων με παρόμοιες λέξεις-κλειδιά και φαίνεται πολύ καλά και ξεκάθαρα τόσο σε desktop όσο και σε mobile συσκευές, ενημερώνεται τακτικά με νέο περιεχόμενο το οποίο και είναι μοναδικό σε σχέση με αντίστοιχα στο διαδίκτυο. Θα πρέπει να το κατατάξω υψηλότερα από τον μέσο όρο και πολύ κοντά στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων για αυτές τις λέξεις-κλειδιά.
4. Off-Site SEO
Το περιεχόμενο είναι ένας σημαντικός παράγοντας ανάδειξης του διαδικτυακού μας τόπου, πόσο σημασία όμως μπορεί να προσδώσει η εξωτερική αναφορά (σύνδεσμο) προς το περιεχόμενό μας; Η δημιουργία συνδέσμων αναφοράς προς τον διαδικτυακό σου τόπο (backlinks) είναι εξαιρετικά σημαντική όταν προέρχεται από αξιόλογους διαδικτυακούς τόπους. Ένας έμπειρος ειδικός στο SEO μπορεί να σε καθοδηγήσει στην επιλογή αξιόλογων διαδικτυακών τόπων με σκοπό το “χτίσιμο” συνδέσμων (link building) προς τον διαδικτυακό σου τόπο.
Ο Αλγόριθμος της Google απλοποιημένα σκέφτεται…
Ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα, φορτώνει γρηγορότερα από το μέσο όρο των ιστοσελίδων με παρόμοιες λέξεις-κλειδιά και φαίνεται πολύ καλά και ξεκάθαρα τόσο σε desktop όσο και σε mobile συσκευές, ενημερώνεται τακτικά με νέο περιεχόμενο το οποίο και είναι μοναδικό σε σχέση με αντίστοιχα στο διαδίκτυο αλλά σαν μην έφτανε αυτό, τον προτείνουν και άλλες αξιόλογες ιστοσελίδες που ήδη κατατάσσονται ψηλά στα αποτελέσματα. Θα πρέπει να το κατατάξω στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων για αυτές τις λέξεις-κλειδιά και να το ξεχωρίσω από τον ανταγωνισμό.
Φυσικά πρόκειται για μία απλοποιημένη προσέγγιση ενός αλγορίθμου που εξετάζει εκατοντάδες παράγοντες για την κατάταξη των διαδικτυακών τόπων στη μηχανή αναζήτησης. Ένας ειδικός σε θέματα SEO μπορεί να αξιολογήσει τον διαδικτυακό σου τόπο και να σου προσφέρει συμβουλές για καλύτερα αποτελέσματα.