fbpx

Ηλεκτρονικο Εμπόριο: Πώς επηρεάζεται την περίοδο του Covid-19;

Ο Covid-19 έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας! Τίποτα δεν είναι όπως παλιά! Εχει αλλάξει γενικότερα ο τρόπος ζωής μας και δεν θα μπορούσε να μην έχει επηρεαστεί και ο τρόπος που οι άνθρωποι κάνουν τις αγορές τους. Με λίγα λόγια έχει αλλάξει ραγδαία τη συμπεριφορά μας προς τα διαδικτυακά κανάλια και γενικότερα προς το Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Η διαφορά εδώ όμως είναι ότι το Ηλεκτρονικό Εμπόριο έχει επηρεαστεί θετικά από την κατάσταση αυτή!

Ενώ πολλές επιχειρήσεις αναγκάζονται να επιβιώσουν βραχυπρόθεσμα, η κρίση αυτή του Covid-19 παρουσιάζεται ως ευκαιρία για επένδυση στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Τολμηρές επιχειρήσεις που επενδύουν φιλόδοξα και έγκαιρα στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο είναι πιθανό να καταστούν ηγέτες της αγοράς τα επόμενα χρόνια.

Για πρώτη φορά στα τόσα χρόνια, δεν έχει σημασία ποιο είναι το επιχειρηματικό σου μοντέλο ή ποιο κανάλι πωλήσεων χρησιμοποιείς. Κάθε επιχείρηση τίθεται να αντιμετωπίσει την κρίση αυτή μέσω του Ηλεκτρονικού Εμπορίου χωρίς εναλλακτική λύση. Επωφελήσου στο έπακρο από τις διαδικτυακές πωλήσεις καθώς είναι ευκαιρία για την επιχείρηση σου να εξελιχθεί!

Η επίδραση του Covid-19 στο Hλεκτρονικό Eμπόριο

Υπάρχουν πoλλοί λόγοι που το Ηλεκτρονικό Εμπόριο έχει καταστεί την περίοδο του Covid-19 ως η καλύτερη μέθοδος εναλλακτικού εμπορίου!

Κατ ‘αρχάς, υπάρχουν περισσότεροι πελάτες…

Ακόμα και οι πιο “δύσκολοι” αγοραστές υποχρεώθηκαν να χρησιμοποιήσουν το Ηλεκτρονικό Εμπόριο κατά τη διάρκεια του 2020. Τώρα που συνειδητοποίησαν ότι οι διαδικτυακές αγορές δεν είναι τόσο δύστροπες όσο φαινόταν και ότι έχουν περισσότερες δυνατότητες και ευκολίες, δεν σταματούν να αγοράζουν διαδικτυακά!

Αυτό ισχύει και για τις επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις που επικεντρώθηκαν σε άλλες βιομηχανίες έχουν επανέλθει γρήγορα στην νέα αγοραστική αγορά που το Ηλεκτρονικό Εμπόριο έχει επιφέρει. Μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου μπορούν να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε τι πραγματικά συμβαίνει.

  • Η Amazon επιβεβαίωσε την παγκόσμια κυριαρχία της στο Hλεκτρονικό Eμπόριο δημοσιεύοντας μια εκπληκτική αύξηση 35% στις καθαρές πωλήσεις τους πρώτους 9 μήνες του 2020. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Amazon ανοίγει 7000 θέσεις εργασίας μέχρι το τέλος του έτους, με παρόμοιες πρωτοβουλίες και σε άλλες μεγάλες αγορές.
  • Λίγο μετά την είσοδο των ΗΠΑ και της Ευρώπης στο Lockdown του Μαρτίου, η Google και το Facebook κατέβαλαν τις προσπάθειές τους να πάρουν μερίδιο αγοράς από την Amazon. Αρχικά η Google ενεργοποίησε τις δωρεάν καταχωρίσεις Αγορών Google σε επιχειρήσεις παγκοσμίως. Στη συνέχεια, το Facebook ξεκίνησε e-Shops για να αποκτήσει περισσότερες επιχειρήσεις Hλεκτρονικού Eμπορίου για να πουλήσει τα προϊόντα της στο Facebook και το Instagram.
  • Πρόσφατα, το YouTube ήρθε σε επαφή με την κοινότητα των δημιουργών του για την ενσωμάτωση δυνατοτήτων Ηλεκτρονικού Εμπορίου, πράγμα που σημαίνει ότι οι χρήστες θα μπορούν να κάνουν αγορές στο διαδίκτυο για προϊόντα που εμφανίζονται σε διαφημίσεις στο YouTube. Αυτή η τάση Hλεκτρονικού Eμπορίου ζωντανής ροής είναι τεράστια στην Κίνα εδώ και χρόνια. Ακόμα και η TikTok, η πλατφόρμα της οποίας το κοινό είναι πολύ μικρότερο για να αποκτήσει αγοραστική δύναμη, συνεργάζεται με το Shopify και διερευνά περαιτέρω δυνατότητες εισχώρησης στο Hλεκτρονικό Eμπόριο.
  • Η περίοδος των Χριστουγεννιάτικων διακοπών 2020 μπορεί να είναι η επόμενη μεγάλη ώθηση στο Hλεκτρονικό Eμπόριο, καθώς οι περισσότεροι μεγάλοι λιανοπωλητές θα διατηρήσουν πιθανώς τα φυσικά καταστήματά τους κλειστά κατά την ημέρα των γιορτών λόγω του Covid-19. Επίσης, καθώς η πίεση από τη μείωση των εσόδων προκαλεί περισσότερους διαδικτυακούς πολέμους με την εφαρμογή εκπτώσεων και προσφορών, πολλές επιχειρήσεις θα παρατείνουν την Black Friday λίγο πριν την γιορτή των Χριστουγέννων. Ουσιαστικά αυτό μετατρέπει την Black Friday σε Black November.

Έρευνα

Πώς επηρεάστηκε το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας με τον COVID-19 κατά την πρώτη καραντίνα;
ΜΑΘΕ ΠΩΣ

Θα επιστρέψουν τα πράγματα ποτέ στο «παλιό» φυσιολογικό σημείο;

Μερικοί περιγράφουν την τρέχουσα έκρηξη που έχει το Ηλεκτρονικό Εμπόριο όσον αφορά την επιτάχυνση της «μετατόπισης» από τα φυσικά καταστήματα στα ηλεκτρονικά ως επικερδές. Όμως, κάθε έμπορος που χρησιμοποιεί Οmnichannel στρατηγική αισθάνεται αμέσως ότι αυτή η μέθοδος είναι λανθασμένη. Πιστεύουν ότι οι αγορές στο κατάστημα και στο διαδίκτυο δεν πρέπει να συνυπάρχουν και να αλληλο-συμπληρώνονται.

Απο την άλλη πλευρά πολλοί άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένου και εμάς, αγαπούν τις ηλεκτρονικές αγορές αφού παρέχουν ένα ξεχωριστό σύνολο εμπειριών από τις οποίες  επωφελούνται οι πελάτες.

Στην Ελλάδα σύμφωνα με το επαγγελματικό επιμελητήριο Αθηνών παρατηρήθηκε αύξηση εώς και 134% εβδομαδιαίως στις ηλεκτρονικές αγορές σε σχέση με αντίστοιχες εβδομάδες του 2019.

Καμία επιχείρηση δεν πρέπει πλέον να αντιμετωπίζει το Ηλεκτρονικό Εμπόριο ως εναλλακτικό κανάλι. Στην πραγματικότητα, κάθε επιχείρηση πρέπει να γίνει επιχείρηση Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Τα καλά νέα είναι ότι οι επιχειρήσεις έχουν ακόμη χρόνο να αξιοποιήσουν αυτήν την αύξηση της ψηφιακής ζήτησης.

Τι χρειάζεται να κάνει η επιχείρησή σου για να συνεχίσει να αξιοποιεί αυτήν την άνοδο που έχει το Ηλεκτρονικό Εμπόριο; Με όσα συμβαίνουν,  ξέρεις που πρέπει να εστιάσεις;

Θα σου δώσουμε κάποιες συμβουλές που είναι κρίσιμες για την επιχείρησή σου ώστε να ανταπεξέλθει επιτυχώς στη νέα πραγματικότητα που μας έχει οδηγήσει το Ηλεκτρονικό Εμπόριο.

1. Αύξησε το μάρκετινγκ

Το λέμε αυτό πρώτα επειδή ο πειρασμός να μειώσεις τις δαπάνες ψηφιακού μάρκετινγκ είναι στις πρώτες σκέψεις σου. Η μείωση των εξόδων σίγουρα είναι λογικό να γίνει σε περιόδους αβεβαιότητας, αλλά το μάρκετινγκ δεν πρέπει να είναι ποτέ στις επιλογές σου για την μείωση των εξόδων σου.

Λάβε υπόψη σου ότι ο λόγος αυτής της αβεβαιότητας είναι εξωτερικός και όχι εσωτερικός στην επιχείρησή σου. Οι άνθρωποι πάντα περιμένουν να περάσει η καταιγίδα. Μόλις αλλάξουν οι συνθήκες (και πιθανότατα θα αλλάξουν τόσο γρήγορα όσο εμφανίστηκαν), οι πελάτες θα αρχίσουν να νιώθουν έτοιμοι να ψωνίσουν περισσότερα αυτή την φορά.

Αφησέ τους την καλύτερη εντύπωση και μείνε στο μυαλό των πελατών- αντί να σταματήσεις το μάρκετινγκ, είναι η ώρα να επενδύσεις σε αυτό.

2. Κάνε τις απαραίτητες τεχνολογικές βελτιώσεις

Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να απευθυνθείς σε μια εταιρία ανάπτυξης eshop για συμβουλές. Εξέτασε το ενδεχόμενο να ελέγξεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα – Είμαστε εδώ για να σου προσφέρουμε τις καλύτερες υπηρεσίες. Μην αφήνεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα στην τύχη του. Τα έσοδα που μπορεί να σου επιφέρει είναι τεράστια.

Εντυπωσιακές φωτογραφίες, βίντεο και λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων οδηγούν σε περισσότερες πωλήσεις και χρησιμεύουν επίσης ως τρόπος ελαχιστοποίησης πιθανών επιστροφών προϊόντων, οπότε λιγότερη οικονομική ζημιά.

3. Κάνε πιο εύκολη την αγορά από το Ηλεκτρονικό σου κατάστημα

Καθώς οι άνθρωποι εξοικειώνονται με τον τρόπο ζωής στο σπίτι, θα εκτιμήσουν ό, τι καλύτερο μπορείς να κάνεις για να διευκολύνεις την άνεση των διαδικτυακών αγορών τους.

Οι πιθανές  βελτιώσεις θα μπορούσε να είναι:

  • Βελτίωσε την εμπειρία παραλαβής των προϊόντων τους. Έρευνες δείχνουν ότι οι πελάτες θέλουν να χρησιμοποιούν υπηρεσίες online pickup στο ηλεκτρονικό κατάστημα (κάνε κλικ και σύλλεξε) περισσότερο για να παραμείνουν ασφαλείς κατά τη διάρκεια της επιδημίας του Covid-19.
  • Δώσε την δυνατότητα πληρωμών σε δόσεις με υπηρεσίες Buy Now, Pay Later όπως η Klarna.
  • Κάνε τις επιστροφές όσο το δυνατόν πιο απλές. Είναι σημαντικό ο πελάτης να μην έχει το άγχος της περίπτωσης επιστροφής όταν κάτι δεν του ταιριάζει. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείς στο πελάτη αίσθημα εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας προς το Ηλεκτρονικό σου Κατάστημα.

4. Εστίασε στη διεθνοποίηση του Ηλεκτρονικού σου καταστήματος

Εδώ είναι σημαντικό να επιλέξεις τον σωστό συνεργάτη μεταφορικών. Δοκίμασε να συνεργαστείς με πολλούς – εάν προκύψουν απρόβλεπτες αλλαγές στους περιορισμούς πτήσεων, θα πρέπει να είσαι σε θέση να κάνεις εναλλαγή μεταξύ προμηθευτών ή ακόμη και καναλιών πώλησης.

Η σημασία της δωρεάν αποστολής δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Η έρευνα δείχνει ότι οι πελάτες θέλουν ταχύτερη αποστολή περισσότερο από εκπτώσεις. Επομένως, κάθε κίνητρο που μπορείς να παρέχεις όσον αφορά την ταχύτητα και την ποιότητα αποστολής θα συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων σου.

Πρέπει επίσης να απευθυνθείς σε όλες τις αγορές. Υπάρχουν αγορές που το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αναπτυχθεί ακόμα, οπότε είναι ευκαιρία να αυξήσεις τις πωλήσεις σου εκεί.

5. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο κινητό

Τα δεδομένα αναλυτικών στοιχείων δείχνουν σημαντική αύξηση στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται από κινητές συσκευές; Μην χάνεις αυτήν την παγκόσμια τάση – βεβαιώσου ότι οι χρήστες σου μπορούν εύκολα να κάνουν αγορές στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα ακόμη και από τα κινητά τους.

Όποια και αν είναι η επίδραση της πανδημίας Covid-19 στην επιχείρησή σου, μπορείς να είσαι σίγουρος ότι το Ηλεκτρονικό Εμπόριο είναι 100% αποδοτικό στο σημείο που βρισκόμαστε για να σου επιφέρει πωλήσεις. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να μας αφήσεις να σε καθοδηγήσουμε.

Μην χάνεις άλλο χρόνο! Το πλήγμα που δέχεται κάθε επιχείρηση λόγω του Covid-19 είναι μεγάλο.. ωστόσο το Ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να δώσει μια λάμψη ελπίδας σε όλες τις επιχειρήσεις!

Επικοινώνησε μαζί μας! Ας ξεκινήσουμε μια συζήτηση, ώστε να σου δώσουμε συμβουλές και να μάθουμε περισσότερα για την επιχείρησή σου. Επικοινώνησε μαζί μας στo +30 261 261 5218 ή μέσω αυτής της φόρμας επικοινωνίας και θα σου απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό.