fbpx

Βέλτιστες πρακτικές SEO eCommerce

Τι είναι το SEO eCommerce;

Το SEO ηλεκτρονικού εμπορίου (SEO eCommerce) είναι η διαδικασία βελτίωσης των επιδόσεων του ψηφιακού σας καταστήματος στα αποτελέσματα της διαδικτυακής αναζήτησης για την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών, χωρίς τη χρήση πληρωμένων διαφημίσεων. Μια αποτελεσματική στρατηγική SEO eCommerce μπορεί να βοηθήσει το κατάστημά σας και τις σελίδες των προϊόντων σας να εμφανίζονται στην κορυφή μιας σελίδας αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP) όταν οι δυνητικοί πελάτες αναζητούν προϊόντα όπως το δικό σας.

Η βελτίωση του SEO του eshop σας είναι σημαντική για την υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και την αύξηση της προβολής του brand σας, τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας, την προσέλκυση περισσότερης οργανικής επισκεψιμότητας και την έμπνευση εμπιστοσύνης των επισκεπτών του eshop, την αύξηση των πωλήσεων και πολλά άλλα.

Πάμε να δούμε βέλτιστες πρακτικές για το SEO του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

1. Χρησιμοποιήστε σημαντικές λέξεις-κλειδιά

Για να καταστήσετε τις πληροφορίες του προϊόντος σας φιλικές τόσο προς τους επισκέπτες όσο και προς τις μηχανές αναζήτησης, βεβαιωθείτε ότι τα μεγέθη, οι μετρήσεις, τα χρώματα, οι τιμές και άλλες λεπτομέρειες είναι εύκολο να βρεθούν, να διαβαστούν και να κατανοηθούν. Εάν έχετε επισκέπτες από διάφορες περιοχές, σκεφτείτε αν θα πρέπει να συμπεριλάβετε μετρήσεις σε τυποποιημένες, μετρικές ή και στις δύο. Ελέγξτε τις φωτογραφίες των προϊόντων και συγκρίνετε με τα φυσικά προϊόντα, για να βεβαιωθείτε ότι είναι ακριβείς ως προς το χρώμα και το μέγεθος.

Ακόμα, προσπαθήστε να διατηρείτε τις πληροφορίες για τα προϊόντα σας όσο το δυνατόν πιο ενημερωμένες. Εάν ένας κατασκευαστής σας διαθέσει νέες πληροφορίες, θα πρέπει να κάνετε ό,τι μπορείτε για να τις συμπεριλάβετε! Δεν είναι μόνο πολύτιμο για τους αγοραστές, αλλά μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε περισσότερες λέξεις-κλειδιά στη σελίδα σας και να βελτιώσετε την κατάταξή σας.

2. Σχεδιασμός με γνώμονα τους επισκέπτες

Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας και της σελίδας προϊόντων σας θα πρέπει να προσθέτει, όχι να αφαιρεί, από την εμπειρία αγορών. Ακόμα και αν πουλάτε τα πιο ωραία, πιο επιθυμητά προϊόντα στον κλάδο σας στις καλύτερες διαθέσιμες τιμές, ένας αγοραστής πιθανόν να απογοητευτεί και να εγκαταλείψει τον ιστότοπό σας αν τον βρίσκει δύσκολο στην πλοήγηση ή αδύνατο στην αναζήτηση.

Ο σχεδιασμός αποτελεί επίσης σημαντικό μέρος του SEO. Εάν μια μηχανή αναζήτησης εντοπίσει ότι το eshop σας έχει πολύ υψηλό ποσοστό αναπήδησης – δηλαδή ότι οι επισκέπτες φεύγουν πολύ γρήγορα μετά την πρώτη τους πρόσβαση σε μια σελίδα – μπορεί να δείτε την κατάταξή σας να αρχίζει να υποχωρεί. Ένας καλά σχεδιασμένος δικτυακός τόπος μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του ποσοστού αναπήδησης και μπορεί τουλάχιστον να ενθαρρύνει τους επισκέπτες να περιηγηθούν μερικές ακόμη σελίδες, ακόμη και αν δεν βρουν αυτό που θέλουν αμέσως.

Ο ιστότοπός σας για το ηλεκτρονικό εμπόριο θα πρέπει να είναι εύκολος στην πλοήγηση, με λογικά μενού ή επιλογές πλοήγησης που λένε σαφώς στους επισκέπτες τι θα δουν όταν κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο. Θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιείτε εικόνες με φειδώ, καθώς ένας μεγάλος χρόνος φόρτωσης θα μπορούσε να οδηγήσει περισσότερους ανυπόμονους αγοραστές να πατήσουν το κουμπί επιστροφής. Και ο χρόνος φόρτωσης είναι – το μαντέψατε – επίσης παράγοντας κατάταξης. Επομένως, είναι προς το συμφέρον σας να διατηρείτε τις σελίδες σας να φορτώνουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Αν ξεκινάτε με το νέο eshop σας και δεν είστε σίγουροι από πού να ξεκινήσετε, ρίξτε μια ματιά στα έργα μας για να εμπνευστείτε!

3. Αποφύγετε μεγάλα και πολύπλοκα URL

Η διεύθυνση με την οποία ένας επισκέπτης του eshop σας αποκτά πρόσβαση σε μια σελίδα του, ονομάζεται διεύθυνση URL. Οι διευθύνσεις URL μπορούν να περιέχουν ένα αρκετά μεγάλο όγκο πληροφοριών σε μικρό χώρο. Μπορούν να περιέχουν ονόματα κατηγοριών, ονόματα προϊόντων, τύπους αρχείων ή ακόμη και ενέργειες (όπως “_blank” για να ανοίξει ένας νέος σύνδεσμος σε νέο παράθυρο).

Τα πρότυπα SEO υποδεικνύουν ότι οι διευθύνσεις URL πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο σαφείς και ότι πρέπει να περιέχουν λέξεις-κλειδιά σχετικές με το τι εμφανίζεται στη σελίδα που προκύπτει.

4. Χρησιμοποιήστε εναλλακτικό τίτλο (alt text) στις φωτογραφίες σας

Το alt text είναι μια γραμμή “εναλλακτικού” κειμένου που χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Μπορεί να εμφανίζεται αντί για μια εικόνα (αν ο σύνδεσμος είναι σπασμένος, για παράδειγμα), ή σε ορισμένα προγράμματα περιήγησης, μπορεί να εμφανίζεται όταν ο κέρσορας του χρήστη περνάει πάνω από την εικόνα.

Το εναλλακτικό κείμενο είναι ένας άλλος τρόπος για να μεταφέρετε τις σημαντικές λέξεις-κλειδιά στο eshop σας. Όταν μια μηχανή αναζήτησης ανιχνεύει έναν ιστότοπο, δεν έχει τρόπο να γνωρίζει τι είναι οι εικόνες ή γιατί βρίσκονται σε μια συγκεκριμένη σελίδα. Ωστόσο, το εναλλακτικό κείμενο μπορεί να πει στις μηχανές αναζήτησης ότι η εικόνα σας είναι μια κούπα ή ένα κινητό. Αυτό βοηθά επίσης να δοθεί περαιτέρω περιεχόμενο στη σελίδα – δηλαδή, μια σελίδα με την εικόνα μιας κούπας σε αυτήν περιέχει πιθανώς κάποιο περιεχόμενο σχετικά με κούπες.

5. Επιτρέψτε κριτικές πελατών

Οι κριτικές μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση των μετατροπών στις σελίδες των προϊόντων σας. Είναι αποδεδειγμένο: περίπου το 90% των καταναλωτών δηλώνουν ότι είναι πιο πιθανό να αγοράσουν προϊόντα που έχουν κριτικές, ακόμη και αν αυτές δεν είναι απολύτως θετικές. Επομένως, είναι προς το συμφέρον σας να αφήσετε τους πελάτες να πουν τη γνώμη τους αφού αγοράσουν κάτι!

6. Αποφύγετε διπλότυπο περιεχόμενο

Εάν είστε πωλητής αντί για κατασκευαστής και πουλάτε προϊόντα που παράγονται από άλλες εταιρείες στο διαδίκτυο, πιθανόν να έχετε λάβει τις περιγραφές των προϊόντων απευθείας από τον κατασκευαστή. Αν και αποτελεί βέλτιστη πρακτική να συμπεριλάβετε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα σας, θα πρέπει να κάνετε ό,τι μπορείτε για να αποφύγετε την επανάληψη τυχόν περιγραφών προϊόντων ή αντιγράφων προϊόντων που σας έχουν παρασχεθεί. Λόγω των αλλαγών στους αλγόριθμους των μηχανών αναζήτησης, όλο και περισσότεροι ιστότοποι τιμωρούνται για την αντιγραφή των προϊόντων τους. Για να αποφύγετε να βλάψετε την κατάταξή σας, στόχος σας θα πρέπει να είναι η δημιουργία νέων, μοναδικών περιγραφών για κάθε προϊόν που διαθέτετε.

Στη BitMyJob, κατασκευάζουμε eshop σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές SEO eCommerce και αναδεικνύοντας τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα κάνουν το eshop σας να ξεχωρίσει! Επικοινωνήστε μαζί μας.