fbpx

Τι είναι το Newsletter και πώς το ενσωματώνετε στην ιστοσελίδα σας

Όταν σκέφτεστε την επικοινωνία με τους πελάτες, ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό; Πιθανότατα, το newsletter, σωστά;
Το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχει το προβάδισμα ως αποτελεσματικό εργαλείο επικοινωνίας για προσωπική και εταιρική χρήση. Ο ρόλος του είναι να δημιουργεί συνδέσεις, να ενθαρρύνει τις αλληλεπιδράσεις και να αυξάνει τα ποσοστά των πωλήσεων.

Η πρόκληση με το newsletter είναι ότι πολλοί άνθρωποι το βρίσκουν δύσκολο. Δεν γνωρίζουν πώς να ξεκινήσουν. Είναι κάποιοι που δυσκολεύονται στο δημιουργικό κομμάτι, ενώ κάποιοι άλλοι το θεωρούν τεχνικά δύσκολο και χρονοβόρο. Πριν από κάποια χρόνια αυτό μπορεί να ίσχυε, αλλά με την εξέλιξη της τεχνολογίας, η δημιουργία ενός ενημερωτικού δελτίου είναι τόσο εύκολη, που οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει!

Στις μέρες μας, όπου η ψηφιακή οικονομία ανθίζει, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς οποιαδήποτε επιχείρηση χωρίς στρατηγική μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μπορεί να φαίνεται σαν μια μικρή λεπτομέρεια, αλλά είναι κάτι που μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη και επιτυχία.

Τι ακριβώς είναι όμως το newsletter;

Το ενημερωτικό δελτίο (newsletter) είναι μια μορφή διαδικτυακής επικοινωνίας που επιτρέπει σε οποιαδήποτε επιχείρηση να στέλνει νέα, συμβουλές και ενημερώσεις σχετικά με τα προϊόντα, την επιχείρηση ή τον κλάδο της.

Σε ποιον στέλνετε τα newsletter σας; Οι χρήστες λαμβάνουν ένα ενημερωτικό δελτίο μόνο όταν εγγραφούν στη λίστα σας, παρέχοντας τη διεύθυνση email τους μέσω μιας φόρμας εγγραφής. Αυτοί είναι οι συνδρομητές σας, τα leads ή οι επαφές σας.

Γιατί είναι απαραίτητο να ενσωματώσετε μία φόρμα εγγραφής newsletter στον ιστότοπό σας;

Το διαδίκτυο είναι τόσο αχανές, υπάρχει τόσο περιεχόμενο, που η Google αλλάζει τον αλγόριθμό της καθημερινά. Έτσι λοιπόν, το 75% των ανθρώπων που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας σήμερα, είναι πιθανό να μην την ξαναβρούν. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο είναι τόσο σημαντικό να δημιουργήσετε μια φόρμα εγγραφής newsletter στην ιστοσελίδα σας, η οποία θα σας επιτρέπει να μετατρέψετε τους επισκέπτες σας σε συνδρομητές.

Μόλις ένας χρήστης κάνει εγγραφή στο newsletter σας, θα μπορείτε να μείνετε σε επαφή μαζί του, να τον επαναφέρετε στην ιστοσελίδα σας και να μοιράζεστε αυτά που θέλετε να πείτε με ανθρώπους που θέλουν να σας ακούσουν. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένας ανεκτίμητος πόρος για τη δημιουργία ενός μακροπρόθεσμου κοινού.

Ποια είναι τα βασικά βήματα για την ενσωμάτωση μιας φόρμας εγγραφής newsletter στην ιστοσελίδα σας;

Όπως αναφέραμε παραπάνω, τα ενημερωτικά δελτία είναι απαραίτητα για κάθε επιχείρηση που θέλει να επιτύχει σε αυτόν τον ψηφιακό κόσμο. Μπορεί η διαδικασία να φαντάζει δύσκολη. Μη σας τρομάζει αυτό! Αν καταλάβετε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε, πρόκειται για μια μάλλον εύκολη διαδικασία.

• Εγγραφείτε σε μια υπηρεσία newsletter

Βρείτε μια πλατφόρμα που δε σας μπερδεύει και σας είναι ευχάριστη στη χρήση. Μία τέτοια πολύ δημοφιλής πλατφόρμα, είναι το Moosend.
Οι περισσότεροι πάροχοι κάνουν τα ίδια πράγματα, αλλά ίσως να έχουν διαφορετικούς τρόπους για να τα κάνουν αυτά τα πράγματα. Η εύρεση ενός παρόχου υπηρεσιών newsletter που δεν κάνει το κεφάλι σας να πονάει ή να σας αγχώνει όταν τον χρησιμοποιείτε είναι ζωτικής σημασίας. Όταν δεν αγχώνεστε σκεπτόμενοι τη δημιουργία ενός newsletter, θα στέλνετε πιο συχνά.

moosend

• Δημιουργήστε μια λίστα

Μόλις αποκτήσετε έναν λογαριασμό στην πλατφόρμα που επιθυμείτε, θα πρέπει να δημιουργήσετε μια λίστα (κοινό στο Moosend) ή μια βάση δεδομένων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η φόρμα εγγραφής στον ιστότοπό σας θα ενσωματωθεί ή θα συνδεθεί με τον πάροχο και τη λίστα σας.
Με τη χρήση ενός plugin φόρμας εγγραφής, έχετε έλεγχο της εμφάνισης και της αισθητικής της φόρμας εγγραφής σας.

• Συλλογή διευθύνσεων email

Η διαδικασία του να συλλέξετε διευθύνσεις email δεν χρειάζεται να είναι δύσκολη. Μπορείτε να προσφέρετε ένα δωρεάν προϊόν ή υπηρεσία, ένα κουπόνι έκπτωσης ή ακόμα και χρήσιμες πληροφορίες στους χρήστες, για να τους προτρέψετε να κάνουν εγγραφή στο newsletter σας. Να θυμάστε ότι πρέπει να κερδίσετε την εμπιστοσύνη αυτών των δυνητικών πελατών.

• Δημιουργία φόρμας εγγραφής/opt-in

Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι φορμών opt-in/εγγραφής που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, σε διαφορετικά σημεία της ιστοσελίδας σας.

1. Pop-ups (αναδυόμενα παράθυρα)

Τα αναδυόμενα παράθυρα είναι ένας πολύ δημοφιλής τρόπος συλλογής εγγραφών. Ναι, είναι ενοχλητικά, αλλά είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά.

2. Ενσωματωμένες κάτω από το περιεχόμενο ή στη μέση της αρχικής σελίδας

Η καλύτερη στιγμή για να ζητήσετε μια εγγραφή είναι όταν οι άνθρωποι διαβάζουν το περιεχόμενό σας και μπορούν να δουν την αξία αυτού που προσφέρετε.

3. Sidebar

Πολλές ιστοσελίδες/blogs περιλαμβάνουν μια φόρμα εγγραφής στην πλαϊνή τους στήλη (sidebar). Εκεί την αναζητούν οι περισσότεροι αναγνώστες με φυσικό τρόπο.

• Στείλτε email στους συνδρομητές σας

Μόλις προσθέσετε μια φόρμα εγγραφής στην ιστοσελίδα σας, θα αρχίσετε σταδιακά να λαμβάνετε συνδρομητές. Αφού λάβουν το αρχικό email καλωσορίσματος, αυτοί οι νέοι συνδρομητές θέλουν να δουν τι θα τους στείλετε στη συνέχεια. Έτσι λοιπόν είστε έτοιμοι να αρχίσετε να στέλνετε ενημερωτικά δελτία!

Συχνές ερωτήσεις σχετικά με το Newsletter

Παρακάτω απαντάμε στις πιο συχνές ερωτήσεις των χρηστών, για το newsletter και τη χρήση του.

Πόσο συχνά πρέπει να στέλνω το newsletter μου;

Η συχνότητα με την οποία μπορείτε να στέλνετε το newsletter σας εξαρτάται από την ικανότητά σας να παράγετε ποιοτικό περιεχόμενο και τις προτιμήσεις του κοινού σας. Οι πιο συνηθισμένες επιλογές είναι κάθε εβδομάδα, ή κάθε μήνα.

Πώς μπορώ να αυξήσω τους εγγεγραμμένους στη λίστα του newsletter μου;

Για να αυξήσετε τους εγγεγραμμένους στο newsletter σας, προσφέρετε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο το οποίο θα είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντα του κοινού σας. Χρησιμοποιήστε τα social media για προώθηση του newsletter, και ενθαρρύνετε τους υπάρχοντες συνδρομητές σας να κάνουν share το newsletter σε φίλους και συγγενείς.

Ποιο περιεχόμενο πρέπει να περιλαμβάνει το newsletter;

Συνήθως ένα newsletter περιλαμβάνει ενημερωτικά άρθρα, tips, προσφορές στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, νέα της εταιρείας και προσωπικές ιστορίες που τραβούν την προσοχή και δίνουν αξία στην εμπειρία του αναγνώστη.

τι περιλαμβάνει ένα newsletter

Πώς θα καταλάβω αν το newsletter μου έχει επιτυχία;

Φυσικά, δεν μπορείτε να υποθέσετε ότι το newsletter σας έχει πετύχει το σκοπό του χωρίς να το ελέγξετε με κάποιο τρόπο! Χρησιμοποιήστε εργαλεία ανάλυσης για να παρακολουθήσετε τους δείκτες απόδοσης. Όπως το πόσοι και ποιοι χρήστες από τη λίστα σας άνοιξαν το newsletter και γενικότερα τα κλικς. Αξιολογήστε τις αλλαγές στην απόδοση μετά από κάθε αποστολή για να μπορέσετε έτσι να βελτιώσετε τη στρατηγική σας.

Ξεκινήστε σήμερα και δημιουργήστε το δικό σας newsletter!