fbpx

Πώς λειτουργεί η αναζήτηση της Google και τι είναι το Google RankBrain

Η αναζήτηση της Google είναι ένα πολύπλοκο και εξελιγμένο σύστημα, που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τους χρήστες να βρίσκουν σχετικές πληροφορίες από τον τεράστιο όγκο περιεχομένου που είναι διαθέσιμο στο διαδίκτυο. Χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό αλγορίθμων, τεχνικών επεξεργασίας δεδομένων και μηχανικής μάθησης για να παρέχει αποτελέσματα αναζήτησης προσαρμοσμένα στο ερώτημα και τις προτιμήσεις του χρήστη.

Ποια είναι τα βήματα για τη λειτουργία της Google αναζήτησης;

Παρακάτω αναλύουμε πιο απλουστευμένα, τον τρόπο λειτουργίας της αναζήτησης Google:

1. Crawling

Η Google χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένα προγράμματα που ονομάζονται Web Crawlers ή Spiders για να περιηγούνται συνεχώς στο διαδίκτυο και να ανακαλύπτουν νέες ή ενημερωμένες ιστοσελίδες. Αυτοί οι ανιχνευτές ακολουθούν συνδέσμους από τη μία σελίδα στην άλλη, συλλέγοντας πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο, τη δομή και τις σχέσεις μεταξύ των ιστοσελίδων. Αυτό γίνεται για να συλλέξουν πληροφορίες, έτσι ώστε όταν αναζητήσει κάτι ο χρήστης, να μπορεί να εμφανίσει γρήγορα και σχετικά αποτελέσματα.

2. Indexing

Οι πληροφορίες που συλλέγονται από τους ανιχνευτές ιστού επεξεργάζονται και αποθηκεύονται στη συνέχεια στην τεράστια βάση δεδομένων της Google, γνωστή ως ευρετήριο. Αυτό το ευρετήριο περιέχει ένα στιγμιότυπο των ιστοσελίδων και του περιεχομένου τους, οργανωμένο με τρόπο που διευκολύνει τη γρήγορη ανάκτηση σχετικών αποτελεσμάτων.

3. Ranking

Όταν ένας χρήστης εισάγει ένα ερώτημα αναζήτησης, μπαίνει στο παιχνίδι ο αλγόριθμος αναζήτησης της Google. Αυτός ο αλγόριθμος αξιολογεί τα δισεκατομμύρια των ευρετηριασμένων ιστοσελίδων και τις κατατάσσει με βάση τη συνάφεια τους με το ερώτημα του χρήστη. Η Google εξετάζει πολλούς παράγοντες κατά τον προσδιορισμό της συνάφειας, συμπεριλαμβανομένης της αντιστοίχισης λέξεων-κλειδιών, της ποιότητας του περιεχομένου, των μετρήσεων εμπλοκής των χρηστών και άλλων.

4. Ανάκτηση

Μόλις ο αλγόριθμος αναζήτησης κατατάξει τις ιστοσελίδες, ανακτά τις πιο σχετικές από το ευρετήριο. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει την αναζήτηση στο ευρετήριο για τον εντοπισμό των ιστοσελίδων που ταιριάζουν καλύτερα στο ερώτημα του χρήστη.

5. Εμφάνιση αποτελεσμάτων

Στη συνέχεια, η Google εμφανίζει τα αποτελέσματα αναζήτησης στις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (SERPs). Οι πιο σχετικές ιστοσελίδες εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων, ακολουθούμενες από τις λιγότερο σχετικές πιο κάτω. Οι χρήστες μπορούν να κάνουν κλικ στα αποτελέσματα αναζήτησης για να αποκτήσουν πρόσβαση στις ιστοσελίδες με το πλήρες περιεχόμενο.

6. Εξατομίκευση

Η Google λαμβάνει επίσης υπόψη το ιστορικό αναζήτησης του χρήστη, την τοποθεσία και άλλες πληροφορίες σχετικά με το πλαίσιο για την εξατομίκευση των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Αυτή η εξατομίκευση αποσκοπεί στο να παρέχει στους χρήστες πιο συναφή και προσαρμοσμένα αποτελέσματα με βάση τις ατομικές προτιμήσεις και ανάγκες τους.

bitmyjob-search

7. Συνεχής εξέλιξη

Η Google αναζήτηση εξελίσσεται συνεχώς. Οι μηχανικοί της Google ενημερώνουν τακτικά τον αλγόριθμο αναζήτησης για να βελτιώσουν την απόδοση, την ακρίβεια και τη σχετικότητά του. Λαμβάνουν επίσης υπόψη τα σχόλια των χρηστών για να κάνουν προσαρμογές και βελτιώσεις.

8. Διαφημίσεις

Εκτός από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, η Google εμφανίζει επίσης πληρωμένες διαφημίσεις στα SERPs της. Αυτές οι διαφημίσεις σχετίζονται συχνά με το ερώτημα αναζήτησης του χρήστη και συνήθως επισημαίνονται ως “Χορηγούμενη” ή “Διαφήμιση”.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο αλγόριθμος κατάταξης της αναζήτησης Google είναι ένα καλά φυλασσόμενο μυστικό και η Google τον βελτιώνει συνεχώς για να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία αναζήτησης στους χρήστες. Οι λεπτομέρειες του αλγορίθμου και οι παράγοντες κατάταξης που χρησιμοποιούνται δεν δημοσιοποιούνται και ενδέχεται να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου.

google search

Τι είναι το Google RankBrain;

Το Google RankBrain είναι ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (AI) που αναπτύχθηκε από την Google, για να βοηθήσει στη βελτίωση της κατανόησης των ερωτημάτων των χρηστών από τη μηχανή αναζήτησης και να παρέχει πιο συναφή αποτελέσματα αναζήτησης. Αποτελεί μέρος του ευρύτερου αλγορίθμου αναζήτησης της Google, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για να ερμηνεύει καλύτερα την πρόθεση πίσω από τα ερωτήματα των χρηστών και να παρέχει ακριβέστερα αποτελέσματα αναζήτησης.

Το RankBrain χρησιμοποιεί τεχνικές μηχανικής μάθησης, συγκεκριμένα νευρωνικά δίκτυα βαθιάς μάθησης, για την επεξεργασία και ανάλυση των ερωτημάτων αναζήτησης. Μπορεί να αναγνωρίσει μοτίβα και σχέσεις στη γλώσσα που μπορεί να μην έχουν προγραμματιστεί ρητά στον αλγόριθμο αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι το RankBrain μπορεί να κατανοήσει και να χειριστεί πολύπλοκα ή διφορούμενα ερωτήματα αναζήτησης καλύτερα από τους παραδοσιακούς αλγορίθμους.

Πώς λειτουργεί το Google RankBrain;

Το Google RankBrain ακολουθεί τα παρακάτω βήματα για να παρουσιάσει αποτελέσματα:

1. Ερμηνεία ερωτήματος

Όταν ένας χρήστης εισάγει ένα ερώτημα αναζήτησης, το RankBrain προσπαθεί να κατανοήσει την πρόθεση του χρήστη πίσω από τις λέξεις που χρησιμοποιούνται στο ερώτημα.

2. Μάθηση από τα δεδομένα

Το RankBrain έχει εκπαιδευτεί σε έναν τεράστιο όγκο δεδομένων αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένων ιστορικών ερωτημάτων αναζήτησης και των αντίστοιχων αποτελεσμάτων αναζήτησης. Χρησιμοποιεί αυτά τα δεδομένα για να κάνει προβλέψεις σχετικά με το ποιες ιστοσελίδες είναι πιθανότερο να ικανοποιούν την πρόθεση αναζήτησης ενός χρήστη.

3. Προσαρμογή κατάταξης

Το RankBrain είναι ένα από τα πολλά συστήματα και αλγόριθμους που χρησιμοποιεί η Google για να κατατάσσει τις ιστοσελίδες στα αποτελέσματα αναζήτησης. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το RankBrain δεν αντικαθιστά ολόκληρο τον αλγόριθμο αναζήτησης, αλλά τον συμπληρώνει, βοηθώντας τη Google να παρέχει καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης, ειδικά για μακροχρόνια και λιγότερο συνηθισμένα ερωτήματα.

Με βάση την ανάλυση του ερωτήματος και τις προβλέψεις του, το RankBrain προσαρμόζει την κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης για να διασφαλίσει ότι οι πιο σχετικές και χρήσιμες σελίδες εμφανίζονται στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης.