Ας είμαστε ρεαλιστές, οι επιχειρήσεις στις μέρες μας επιβάλλεται να έχουν μία μορφή παρουσίας στα social media. Είτε πρόκειται για μία τοπική επιχείρηση, είτε για μία μεγάλη πολυεθνική, είναι εξίσου σημαντικό.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την περίοδο του Πάσχα που μόλις πέρασε. Ήταν μία περίοδος μεγάλης δραστηριότητας στα social media, καθώς όλες οι επιχειρήσεις έκαναν τα αντίστοιχα post για ευχές προς τους πελάτες τους, για να υπάρχει αλληλεπίδραση με το κοινό και για να δημιουργήσουν μια φιλική και εορταστική ατμόσφαιρα. Επιπλέον, η περίοδος του Πάσχα αποτέλεσε μία ευκαιρία για πολλές επιχειρήσεις να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Για παράδειγμα, καταστήματα τροφίμων προώθησαν τα πασχαλινά καλάθια τους, ενώ τα εμπορικά καταστήματα προώθησαν λαμπάδες και πασχαλινά δώρα.
Τα social media προσφέρουν σε μία επιχείρηση έναν τρόπο σύνδεσης με δυνητικούς πελάτες, αλλά και με τους ήδη υπάρχοντες πελάτες της, με έναν πιο προσωπικό και ελκυστικό τρόπο.
Όταν μαθαίνουμε για μία νέα επιχείρηση που μπορεί να μας ενδιαφέρει, το πρώτο πράγμα που κάνουμε, είναι κάποια έρευνα γι’ αυτήν. Πιο συγκεκριμένα, μέσω των social media προφίλ της. Αυτό μας δίνει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς λειτουργεί η επιχείρηση, για τον χαρακτήρα της και για το πώς μπορεί να μας φανεί χρήσιμη ως πελάτες.
Ποιοι είναι όμως οι λόγοι που πρέπει να έχει μία επιχείρηση social media;
Τα βασικά οφέλη των social media για μια επιχείρηση είναι:
1. Αύξηση αναγνωρισιμότητας του brand
Με τη δημιουργία παρουσίας στα social media, οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν την ορατότητα και την αναγνωρισιμότητά τους, καθώς και να προσελκύσουν νέους πελάτες. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να αποτελέσουν ένα ισχυρό εργαλείο για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand.
Πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτό;
• Με συνέπεια
Τι εννοούμε με τον όρο συνέπεια; Χρησιμοποιήστε το λογότυπο, τη χρωματική παλέτα και τα μηνύματα του brand, όπως κάποιο μότο σας σε όλα τα προφίλ στα social media, για να δημιουργήσετε μια συνεκτική εικόνα της επιχείρησής σας.
• Με αναρτήσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα στα social media
Αυτό είναι το κλειδί όσον αφορά τα social media. Να κάνετε αναρτήσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα και καλό είναι να υπάρχει engagement με τους ακόλουθούς σας για να διατηρήσετε το ενδιαφέρον τους για το brand σας.
• Με τη χρήση hashtags
Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να αυξήσετε την ορατότητα των δημοσιεύσεών σας. Χρησιμοποιήστε σχετικά hashtags με το περιεχόμενο της ανάρτησης και της επιχείρησής σας και βοηθήστε το κοινό να ανακαλύψει το brand σας.
• Να απαντάτε στους πελάτες σας στα social
Απαντήστε άμεσα σε σχόλια, μηνύματα και αναφορές, έτσι ώστε να δείξετε στους ακόλουθούς σας ότι εκτιμάτε τη συμμετοχή τους. Αυτό θα σας βοηθήσει να οικοδομήσετε την αφοσίωση στο brand και να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητά του.
• Συνεργασία με influencers
Καλώς ή κακώς, οι influencers μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό και να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας. Συνεργαστείτε μαζί τους για τη δημιουργία περιεχομένου που θα προωθεί το brand σας.
• Δυνατότητα κοινοποίησης περιεχομένου
Δημιουργήστε περιεχόμενο που να μπορεί να κοινοποιηθεί από τρίτους. Αυτός είναι ένας ακόμα τρόπος για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας.
2. Αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπο
Με την κοινοποίηση συνδέσμων προς τον ιστότοπό σας ή το blog σας στα social media, μπορείτε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα σας και ενδεχομένως να αυξήσετε περισσότερο τις πωλήσεις σας.
3. Άμεση επικοινωνία με πελάτες/κοινό
Τα social media επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν άμεσα με τους πελάτες τους, όπως και στους πελάτες να έχουν άμεση επικοινωνία με την επιχείρηση. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία καλών σχέσεων με τους πελάτες.
4. Πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό
Η απουσία της επιχείρησης από τα social media μπορεί να τη βάλει σε μειονεκτική θέση. Όμως, μία ισχυρή παρουσία στα social media μπορεί να συμβάλει στην προβολή μιας επιχείρησης ως ηγέτη στον κλάδο της!
5. Οικονομικότερο marketing στα social media
Νομίζατε ότι μόνο αυτά ήταν; Όχι, τα οφέλη των social media συνεχίζονται με το οικονομικότερο marketing. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι η επιχείρηση μπορεί να προβάλλει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της με χαμηλό κόστος. Τα social media είναι γενικά ένα χαμηλού κόστους ή δωρεάν εργαλείο marketing, γεγονός που τα καθιστά ελκυστική επιλογή για επιχειρήσεις με περιορισμένο budget.
Είδαμε λοιπόν ότι είναι σημαντικό να έχει η επιχείρηση προφίλ στα social media. Δεν φτάνει όμως αυτό. Για να είναι ολοκληρωτικά επιτυχημένη η προβολή της επιχείρησης σας στα social media, θα πρέπει να είναι και ενεργή σε αυτά.
Ένα ανενεργό προφίλ ή ένα προφίλ που δεν κάνει post συχνά δεν εμπνέει εμπιστοσύνη στο κοινό με αποτέλεσμα να μην αποκτά και τα οφέλη που αναφέραμε παραπάνω. Τέλος, η δραστηριοποίηση της επιχείρησης στα social media μπορεί να προσφέρει και βελτίωση της κατάταξης της στις μηχανές αναζήτησης. Με την ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής για τα social media και τη συνεχή ανάρτηση δημιουργικού περιεχομένου, οι επιχειρήσεις μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη των social media και να αναπτύξουν την επιχείρησή τους.
Ακόμα δεν έχετε πειστεί για τη σημασία των social media για την επιχείρησή σας;