Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο, οι λέξεις-κλειδιά αποτελούν τη ραχοκοκαλιά μιας καλής στρατηγικής SEO. Μπορείτε να βελτιώσετε την ορατότητα της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και να προσελκύσετε περισσότερη στοχευμένη κίνηση.
Αν αναρωτιέστε πώς να επιλέξετε λέξεις-κλειδιά για το SEO της ιστοσελίδας σας, αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει και θα σας προετοιμάσει για μια καλή αρχή.
Έρευνα ανταγωνιστών: Με ποιες λέξεις κλειδιά «ρανκάρουν» οι ανταγωνιστές σας;
Το να πάρετε ιδέες από τους ανταγωνιστές σας είναι ίσως ο ευκολότερος τρόπος για να βρείτε νέες λέξεις-κλειδιά!
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το SEMrush ή Ahrefs για να δείτε ποιες λέξεις-κλειδιά φέρνουν κίνηση στους ανταγωνιστές σας. Απλά εισάγετε το domain σας και τα domain των ανταγωνιστών σας στην πλατφόρμα που θα επιλέξετε και θα μπορείτε να δείτε τις λέξεις-κλειδιά οι οποίες χρησιμοποιούνται για να έχουν μία καλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
Πιθανώς γνωρίζετε ποιοι είναι οι κύριοι ανταγωνιστές σας. Αλλά μόλις εισαγάγετε το domain σας, το εργαλείο θα σας προτείνει ορισμένα domain για να τα προσθέσετε στη σύγκριση. Μπορείτε να επιλέξετε και από αυτούς.
Σημειώστε τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σας και σκεφτείτε πώς μπορείτε να προσαρμόσετε ανάλογες λέξεις-κλειδιά για το δικό σας περιεχόμενο στην κατασκευή της ιστοσελίδας σας.
Εύρεση λέξεων-κλειδιών για τις οποίες κατατάσσεστε ήδη
Σε πολλές περιπτώσεις δεν χρειάζεται να ψάξετε πολύ μακριά για να βρείτε σχετικές λέξεις-κλειδιά. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να ρίξετε μια ματιά στις λέξεις-κλειδιά στις οποίες ήδη κατατάσσεστε.
Πιθανόν να διαπιστώσετε ότι δεν κατατάσσεστε για πολλές από αυτές τόσο ψηλά όσο θα θέλατε – για παράδειγμα, πιθανόν να κατατάσσεστε για πολλές λέξεις-κλειδιά στη δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google. Αυτό σημαίνει ότι έχετε ελάχιστη έως καθόλου επισκεψιμότητα αναζήτησης από αυτές.
Μόλις βρείτε αυτές τις λέξεις-κλειδιά, έχετε δύο επιλογές:
- Να βελτιστοποιήσετε καλύτερα το υπάρχον περιεχόμενό σας για αυτές τις λέξεις-κλειδιά.
- Να δημιουργήσετε νέο περιεχόμενο για να στοχεύσετε καλύτερα σε αυτές τις λέξεις-κλειδιά.
Αξιολόγηση των λέξεων-κλειδιών
Μόλις έχετε μια λίστα με πιθανές λέξεις-κλειδιά, πρέπει να τα αξιολογήσετε με βάση:
Τη δημοτικότητα
Πόσο συχνά γίνονται αναζητήσεις με αυτή τη λέξη;
Την ανταγωνιστικότητα
Πόσο δύσκολο είναι να κατακτήσεις μια υψηλή θέση στη Google με αυτή τη λέξη-κλειδί;
Τη σχετικότητα
Πόσο σχετική είναι η λέξη-κλειδί με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας;
Ενσωμάτωση στο περιεχόμενο
Μετά την επιλογή των λέξεων-κλειδιών, το επόμενο βήμα είναι να τις ενσωματώσετε στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Βεβαιωθείτε ότι οι λέξεις-κλειδιά είναι φυσικά ενταγμένες στο κείμενο και ότι δεν υπερφορτώνετε τις σελίδες με αυτές, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ποινές από τη Google.
Παρακολούθηση και αξιολόγηση
Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε την απόδοση των λέξεων-κλειδιών που έχετε επιλέξει. Χρησιμοποιήστε το Google Analytics και άλλα εργαλεία SEO για να δείτε πώς οι λέξεις-κλειδιά συμβάλλουν στην κίνηση και στις επιδόσεις της ιστοσελίδας σας. Αν δεν δείτε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, μπορεί να χρειαστεί να κάνετε περαιτέρω βελτιώσεις.
Η επιλογή των σωστών λέξεων-κλειδιών είναι μια διαρκής διαδικασία που απαιτεί τακτική αξιολόγηση και προσαρμογή. Με τις σωστές μεθοδολογίες και εργαλεία, μπορείτε να εξασφαλίσετε ότι η ιστοσελίδα σας θα εντοπίζεται εύκολα από τους χρήστες που ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο σας.