Η δύναμη της αναζήτησης στο διαδίκτυο είναι μεγάλη. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ζωτικής σημασίας για να μπορεί ο υποψήφιος αγοραστής να βρει αυτό που ψάχνει εύκολα και γρήγορα. Για αυτό το σκοπό, η τεχνολογία της αναζήτησης είναι μία από αυτές που βλέπουμε να εξελίσσονται με ταχείς ρυθμούς και να γίνονται όλο και πιο αποτελεσματικές στο eCommerce.
Για τους επισκέπτες ενός διαδικτυακού τόπου, η αναζήτηση τους δίνει την ευελιξία να ψάξουν γρήγορα μία σειρά προϊόντων και να προχωρήσουν στην αγορά τους. Στα περισσότερα όμως ηλεκτρονικά καταστήματα, η αναζήτηση είναι εντελώς βασική, προσφέροντας απλή γραμματική αναζήτηση συνήθως σε τίτλους ή περιγραφές προϊόντων. Παράλληλα, οι ελληνικοί χαρακτήρες δυχεραίνουν το έργο των υπάρχοντων αλγορίθμων, επιστρέφοντας πολλές φορές αποτελέσματα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα ή τις επιθυμίες του χρήστη.
Στο παρόν άρθρο εξετάζουμε τις τεχνολογίες αναζήτησης που είναι διαθέσιμες και που θα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των ηλεκτρονικών καταστημάτων στο μέλλον.
1. Ελαστική Αναζήτηση (Elastic Search)
Η κλασσική αναζήτηση στο eCommerce πολλές φορές δεν είναι αποτελεσματική καθώς για να επιστρέψει σωστά αποτελέσματα θα πρέπει να συνδυάσει πληροφορίες, κάτι εξαιρετικά χρονοβόρο με τις κλασσικές σχεσιακές βάσεις δεδομένων. Προς αυτό το σκοπό, η ελαστική αναζήτηση ήρθε για να προσφέρει ταχύτατα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας μία εξωτερική βάση δεδομένων διασύνδεσης όρων NOSQL που επιστρέφει αποτελέσματα ταχύτατα και λαμβάνοντας υπόψιν πολλαπλά και σύνθετα αιτήματα (query).
Η BitMyJob έχει επενδύσει στην ελαστική αναζήτηση και έχει υλοποιήσει πολλαπλά project που την αξιοποιούν. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας.
2. Φωνητική Αναζήτηση (Voice Search)
Σύμφωνα με την Gartner, περίπου το 30% όλων των αναζητήσεων θα πραγματοποιούνται χωρίς τη χρήση του πληκτρολογίου μετά το 2020 και παράλληλα η comScore εκτιμά ότι το 50% των αναζητήσεων θα πραγματοποιείται με φωνητική αναζήτηση από το 2020 και έπειτα. Η φωνητική αναζήτηση κερδίζει όλο και περισσότερους χρήστες που περιηγούνται σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα από το κινητό τους, καθώς η πρόσβαση στο μικρόφωνο της συσκευής τους είναι εξαιρετικά απλή και γρήγορη από το να πληκτρολογήσουν τους όρους αναζήτησης. Σε αυτό έχει συμβάλλει και η αύξηση των ψηφιακών βοηθών για τις κινητές συσκευές όπως το Google Assistant, η Alexa και η Siri, καθώς εξοικειώνει τους χρήστες με τις φωνητικές εντολές.
Η φωνητική αναζήτηση είναι εμφανώς μία νέα τεχνολογία που θα βοηθήσει στην αύξηση των αναζητήσεων και εν γένει των παραγγελιών στο διαδικτυακό σας κατάστημα, και είναι σίγουρα μία τεχνολογία που θα πρέπει άμεσα να εφαρμόσετε και στο δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας.
3. Οπτική Αναζήτηση (Visual Search)
Πώς θα σας φαινόταν αν μπορούσατε να φωτογραφίσετε ή να ανεβάσετε μία φωτογραφία προϊόντος και η μηχανή αναζήτησης να σας προβάλλει παραπλήσια ή και ακριβώς τα ίδια προϊόντα; Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Το έχει εφαρμόσει η Google με υψηλά αποτελέσματα επιτυχίας και πλέον έχει αρχίσει η εφαρμογή της οπτικής αναζήτησης και σε μεγάλα διαδικτυακά καταστήματα.
Ο επισκέπτης είναι σε θέση να ανεβάσει τη φωτογραφία του προϊόντος που επιθυμεί να πραγματοποιήσει αναζήτηση, και ένας εξειδικευμένος αλγόριθμος φροντίζει να αναγνωρίσει και να εμφανίσει παραπλήσια ή και ακριβώς όμοια προϊόντα με αυτό της φωτογραφίας.
Το Pinterest έχει ήδη εφαρμόσει την οπτική αναζήτηση, προβάλλοντας προϊόντα προς αγορά από συνεργαζόμενα διαδικτυακά καταστήματα. Παράλληλα, κολλοσοί όπως η Amazon και η Target, έχουν ήδη προσαρμόσει την οπτική αναζήτηση και είναι πλέον μόνο θέμα χρόνου αυτή να αρχίσει να εμφανίζεται και σε άλλα μικρότερα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Η BitMyJob εξειδικεύεται σε καινοτόμες τεχνολογίες. Αν επιθυμείτε να προσαρμόσετε μία οπτική αναζήτηση στο διαδικτυακό σας κατάστημα, μιλήστε απευθείας με τους ειδικούς.