Τα τελευταία χρόνια η Black Friday αποτελεί την κορυφαία εμπορική περίοδο του χρόνου, εκτοπίζοντας σταδιακά αυτή των Χριστουγέννων, όπου παραδοσιακά τα καταστήματα συγκέντρωναν τους μεγαλύτερους τζίρους. Έτσι, οι προσφορές Black Friday είναι μία τεράστια ευκαιρία για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις του και να προσελκύσει νέους πελάτες.
Όμως τίποτα δεν μπορεί να συμβεί από όλα αυτά, αν δεν έχει γίνει η απαραίτητη προετοιμασία.
Το eshop σου θα πρέπει να είναι έτοιμο τεχνικά ώστε να υποδεχθεί με τον καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο τους πελάτες. Θα πρέπει να είναι έτοιμο οργανωτικά, ώστε να διαθέτει τα απαραίτητα αποθέματα αλλά και επικοινωνιακά, ώστε να εξυπηρετεί αποτελεσματικά τους πελάτες σου.
Για εσένα που έχεις eshop, ετοιμάσαμε έναν οδηγό όπου θα βρεις όλα αυτά τα βήματα που χρειάζεται να ακολουθήσεις, ώστε να είσαι απόλυτα έτοιμος για την Black Friday – και να τη μετατρέψεις σε μια πραγματικά επιτυχημένη εμπορική εμπειρία. Μάθε πώς να αυξήσεις τις πωλήσεις σου την Black Friday και σχεδίασε τη δική σου στρατηγική για αυτή την υπέροχη εμπορικά ημέρα.
1. Προετοίμασε σωστά την υποδομή σου για τη Black Friday
Σε κάθε Black Friday μπορεί να χαθούν ευκαιρίες (και ταυτόχρονα πελάτες), αν δεν έχει δοθεί η απαραίτητη έμφαση στην υποδομή του eshop. Έτσι, η τεχνική προετοιμασία είναι το θεμέλιο κάθε επιτυχημένης Black Friday.
Ακόμα κι αν έχεις τις καλύτερες προσφορές, αν το eshop σου “πέσει” ή καθυστερεί, οι πελάτες σου απλά θα φύγουν.
Τι πρέπει να ελέγξεις:
- Την ταχύτητα φόρτωσης των σελίδων με εργαλεία όπως το Google PageSpeed.
- Σε συνεργασία με την εταιρεία που σου παρέχει hosting, την αντοχή του server σε υψηλή επισκεψιμότητα (load testing).
- Caching και CDN για καλύτερη απόδοση — π.χ. Varnish, Cloudflare, Magepack (αν χρησιμοποιείς Magento).
- Mobile εμπειρία – οι περισσότερες αγορές γίνονται από κινητό, οπότε θα πρέπει να είναι γρήγορη και εύκολη η ολοκλήρωση παραγγελίας.
- Ασφάλεια & Backups – φρόντισε να έχεις ενεργό SSL, ενημερωμένα plugins και καθημερινά αντίγραφα ασφαλείας (ιδανικά κάθε 6 ώρες για αυτή την περίοδο).
Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι ένα σταθερό και γρήγορο eshop εμπνέει εμπιστοσύνη και οδηγεί σε περισσότερες αγορές.
2. Οργάνωσε το απόθεμά σου και τα logistics
Δεν υπάρχει χειρότερο από το να επιθυμεί ο πελάτης να αγοράσει ένα προϊόν από το eshop σου αλλά αυτό να έχει εξαντληθεί.
Γιαυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό να έχεις εξασφαλίσει εγκαίρως τα απαραίτητα αποθέματα, ιδιαίτερα για τους κωδικούς προϊόντων που εκτιμάς ότι θα έχουν υψηλή ζήτηση.
Τι να ελέγξεις:
- Εντόπισε τα best sellers ιδανικά από στατιστικά της προηγούμενης Black Friday, και φρόντισε να υπάρχει επαρκές απόθεμα.
- Συνεργάσου εκ των προτέρων με περισσότερες από μία courier εταιρείες. Έτσι θα αντισταθμίσεις τυχόν καθυστερήσεις, μοιράζοντας τις αποστολές.
- Βεβαιώσου ότι έχεις ρυθμίσει αυτοματισμούς ειδοποίησης για χαμηλό στοκ σε όλους τους διαθέσιμους κωδικούς προϊόντων.
- Προετοίμασε τις συσκευασίες αποστολής και οργάνωσε την αποθήκη σου για την όσο το δυνατόν γρηγορότερη διεκπαιρέωση των παραγγελιών.
Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι η σωστή οργάνωση εξασφαλίζει γρήγορη εξυπηρέτηση και θετικές αξιολογήσεις από τους πελάτες σου.
3. Καθόρισε τη σωστή στρατηγική Black Friday προσφορών
Η επιτυχία του eshop σου δεν εξαρτάται μόνο από το “πόσο μεγάλη” είναι η έκπτωση, αλλά και από το πώς την παρουσιάζεις. Κάθε πελάτης θέλει να κερδίζει με την αγορά του, οπότε πρέπει να φροντίσεις να έχεις πραγματικές εκπτώσεις που αφενός θα έχουν άμεσο όφελος για τον πελάτη σου, αφετέρου θα δημιουργήσουν μία σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ αυτών και του eshop σου.
Βεβαιώσου ότι εναρμονίζεσαι με το ρυθμιστικό πλαίσιο για τις ανακοινώσεις μείωσης της τιμής, και ότι τηρείς όλους τους απαραίτητους κανόνες προβολής αυτών στο eshop σου.
Ιδέες & τακτικές:
- Δημιούργησε tiered εκπτώσεις (π.χ. -20%, -30%, -50%) ανά κατηγορία, αλλά βεβαιώσου ότι θα είναι ενεργές το μέγιστο 30 ημέρες ώστε να μπορείς να τις ονομάζεις εκπτώσεις κατά την Black Friday.
- Ανέδειξε “limited time offers” σε συγκεκριμένα προϊόντα που ενδεχομένως θέλεις να διώξεις από το stock σου, ώστε να δημιουργήσεις μία αίσθηση επείγοντος.
- Δημιούργησε bundles προϊόντων ώστε να πετύχεις υψηλότερο μέσο όρο καλαθιού και να κλείσεις αυτές τις μέρες με υψηλότερο τζίρο και μεγαλύτερο ROI στο marketing.
- Εφάρμοσε ψυχολογία τιμολόγησης (49,90€ αντί 50€, αντίστροφες μετρήσεις, μπάρα που θα συμπληρώνεται μέχρι να κερδίσει ο πελάτης δωρεάν μεταφορικά, κ.λ.π).
Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι οι έξυπνες προσφορές αυξάνουν τις πωλήσεις χωρίς να μειώνουν τα κέρδη.
4. Βελτίωσε την εμπειρία χρήστη (UX) και το checkout
Το κόστος διαφήμισης κατά την περίοδο της Black Friday εκτοξεύεται, λόγω των πολλών διαφημιστικών καμπανιών που “τρέχουν” εκείνη την περίοδο. Έτσι, πρέπει να βεβαιωθείς ότι κάθε πελάτης που κερδίζεις με επίσκεψη στο eshop σου, θα έχει μία όμορφη και γρήγορη εμπειρία. Στη Black Friday, κάθε δευτερόλεπτο μετράει.
Οι χρήστες θέλουν να βρίσκουν γρήγορα τα προϊόντα και να ολοκληρώνουν εύκολα την αγορά τους.
Black Friday Tips:
- Δημιούργησε ξεχωριστή landing page “Black Friday”, και στείλε εκεί το traffic από τις διαφημιστικές σου καμπάνιες. Έτσι, θα έχεις πιο ξεκάθαρα και μετρήσιμα αποτελέσματα για εκείνη την περίοδο.
- Πρόσθεσε φίλτρα μέσα στις κατηγορίες προϊόντων, για γρήγορη πλοήγηση στις προσφορές.
- Απλοποίησε το checkout – όσο το δυνατόν λιγότερα βήματα και με επιλογή guest checkout για γρήγορες αγορές.
- Βεβαιώσου ότι λειτουργούν σωστά όλοι οι τρόποι πληρωμής και ότι έχεις ενεργοποιήσει το IRIS Payment σύμφωνα με την υποχρεωτικότητα εφαρμογής από 01/11/2025.
- Χειρίσου αποτελεσματικά τα εγκαταλειμμένα καλάθια (abandoned cards) και ενεργοποίησε υπενθυμίσεις ξεχασμένων καλαθιών και exit popups για τον περιορισμό τους.
5. Ετοίμασε το πλάνο επικοινωνίας & marketing
Σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει ότι η Black Friday στην χώρα μας ξεκινά πολύ πριν την ίδια μέρα, ιδιαίτερα από μεγάλους “παίκτες” της αγοράς. Ακόμη και αν θέλεις να τηρήσεις την “παράδοση” ενεργοποιώντας τις προσφορές μόνο την Black Friday, πρέπει να γνωρίζεις ότι το χτίσιμο προσμονής για τις εκπτώσεις είναι σημαντικό για τους πελάτες σου.
Ακολουθούν μερικές ιδέες για το τι θα μπορούσες να επικοινωνήσεις προς τους πελάτες σου και με ποιον τρόπο.
Email Marketing:
- Στείλε teaser email (“Κάτι μεγάλο έρχεται…”).
- Δημιούργησε campaign αντίστροφης μέτρησης με προγραμματισμένα email.
- Ενεργοποίησε αυτοματισμούς για abandoned cart.
- Εφόσον έχεις την απαραίτητη πληροφορία, διαχώρισε τα κοινά σου (segmentation) για να στείλεις πιο στοχευμένα μηνύματα.
Social Media & Ads:
- Δημιούργησε μία ενιαία καμπάνια με κοινή αισθητική για όλα τα κανάλια προβολής.
- Ξεκίνησε διαφημίσεις τουλάχιστον 2 εβδομάδες πριν.
- Χρησιμοποίησε μηχανισμούς retargeting και κοινά lookalike για καλύτερα αποτελέσματα.
- Επένδυσε σε Reels, Stories και βίντεο αντίστροφης μέτρησης για υψηλή αλληλεπίδραση (engagement) των χρηστών.
SEO & Περιεχόμενο:
- Δημιούργησε μία μόνιμη σελίδα /black-friday ώστε να “χτίζει” SEO κάθε χρόνο.
- Χρησιμοποίησε επίκαιρες λέξεις-κλειδιά (“black friday 2025 προσφορές”, “έκπτωση σε laptop”).
- Ενημέρωσε τίτλους και meta περιγραφές με σχετικές λέξεις-κλειδιά.
6. Προετοίμασε την εξυπηρέτηση πελατών για την Black Friday
Αυτό που θα κάνει τη διαφορά, είναι παρά την υψηλή επισκεψιμότητα να μπορείς να εξυπηρετήσεις γρήγορα κάθε απορία στους πελάτες σου. Φρόντισε να έχεις επάρκεια προσωπικού με εμπειρία στα προϊόντα του eshop σου, ώστε να μπορούν να δώσουν γρήγορες απαντήσεις.
Ενέργειες:
- Δημιούργησε μία λίστα FAQ με έτοιμες ερωτοαπαντήσεις και ενημέρωσε την ομάδα σου.
- Αν διαθέτεις chatbot ή live chat, ρύθμισέ το κατάλληλα για real-time υποστήριξη κατά την Black Friday.
- Επικαιροποίησε την πολιτική επιστροφών ώστε να είσαι συνεπής αυτή την απαιτητική περίοδο.
- Μετά την αγορά, στείλε follow-up email και ζήτησε αξιολόγηση ή προσέφερε κουπόνι για μία επόμενη αγορά – έτσι θα ενισχύσεις την επισκεψιμότητα και μετά από αυτή την περίοδο.
7. Ανάλυσε τα αποτελέσματα της Black Friday και μάθε από αυτά
Η Black Friday κάποια στιγμή θα τελειώσει, αλλά η δουλειά σου σίγουρα δεν τελειώνει ποτέ. Μετά από αυτή την περιόδο και με την απαραίτητη ηρεμία, είναι η στιγμή να αξιολογήσεις τι πήγε καλά και τι μπορεί να βελτιωθεί για την επόμενη ή για αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο.
Τι να ελέγξεις:
- Έλεγξε τα δεδομένα που συγκέντρωσες από Google Analytics, Meta Ads, ή οποιαδήποτε άλλη πηγή.
- Κατέγραψε ποια προϊόντα είχαν τη μεγαλύτερη απήχηση καθώς και την κερδοφορία σου από αυτά.
- Δες τα feedback των πελατών σου. Θα πάρεις με αυτό τον τρόπο σημαντική πληροφορία για το τι πρέπει να βελτιώσεις στο μέλλον.
- Δημιούργησε ένα “Black Friday Playbook” για την επόμενη χρονιά, όπου μέσα σε αυτό θα συγκεντρώσεις όλες τις εμπειρίες σου.
Δείτε τι είχαμε γράψει για την Black Friday κατά την περίοδο του Covid-19
Συμπέρασμα
Ο δρόμος για την επιτυχία σου την Black Friday είναι μακρύς και πρέπει να χτιστεί με υπομονή, επιμονή και συνέπεια. Η ομάδα σου και οι συνεργάτες σου θα παίξουν καθοριστικό ρόλο για αυτή σου την επιτυχία. Αξιοποίησε τις δυνατότητες της ομάδας σου και την εμπειρία των συνεργατών σου για να μεγιστοποιήσεις τα κέρδη σου αυτή την περίοδο.
Θυμίσου ότι η επιτυχία δεν έρχεται την τελευταία στιγμή, χρειάζεται προετοιμασία, οργάνωση και συνέπεια.
Κάθε βήμα που κάνεις φέτος, σε φέρνει πιο κοντά σε μια ακόμα πιο επιτυχημένη επόμενη χρονιά.