fbpx

Αναβάθμιση σε Google Analytics 4 – Τι πρέπει να προσέξετε στο Magento 2

Υπάρχουν πολλές δημοσιεύσεις στο διαδίκτυο για το πώς να κάνετε αναβάθμιση σε Google Analytics 4, οπότε αυτό δεν θα είναι άλλο ένα από αυτά τα άρθρα. Αντί για την τεχνική καθοδήγηση βήμα προς βήμα, θα μοιραστούμε την εμπειρία μας με την εφαρμογή του Google Analytics 4 μέσω του Google Tag Manager (GTM), σε καταστήματα Magento 2 και τι πρέπει να προσέχετε κατά την ενεργοποίηση της ιδιότητας GA4.

Ευκαιρία για τη χρήση του Google Tag Manager (GTM)

Αδράξτε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε το Google Tag Manager για την εφαρμογή του Google Analytics 4 (GA4)

Αν δεν χρησιμοποιείτε ήδη το Google Tag Manager (GTM), τώρα είναι η κατάλληλη ευκαιρία να το κάνετε, αφού η οργάνωση που προσφέρει σε όλες τις ετικέτες είναι καθοριστική για ένα οργανωμένο eshop. Επίσης, δεν θα χρειαστεί να προσθέσετε άλλον έναν κώδικα στην ετικέτα HTML head tag και να επηρεάσετε έτσι αρνητικά την απόδοση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Ο μόνος κώδικας στην HTML του eshop σας θα είναι ο κώδικας του container του GTM.

Πώς να ρυθμίσετε σωστά το GA4 και τι να κάνετε με το Universal Analytics (UA/GA3); Θα πρέπει να αναπαράγετε όλες τις ετικέτες παρακολούθησης από εκεί; Τι γίνεται αν ξεκινήσετε από το μηδέν;

Πολλοί επαγγελματίες στον κλάδο του marketing έχουν αναλύσει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του GA4, το έχουν συγκρίνει με το GA3 και το έχουν δοκιμάσει. Παρόλο που οι απόψεις διίστανται, δεν θα μπούμε σε αυτή την αντιπαράθεση, αντιθέτως θα σας ενημερώσουμε με τους λόγους γιατί επιβάλλεται να μεταβείτε άμεσα στο GA4.

Γιατί το Google Analytics 4 (GA4) είναι απαραίτητο;

Η Google ανακοίνωσε ότι θα αποσύρει το UA/GA3 από την 01/07/2023

Με την Google να ανακοινώνει ότι όλες οι τυποποιημένες ιδιότητες UA/GA3 θα σταματήσουν να επεξεργάζονται νέα χτυπήματα από την 1η Ιουλίου 2023, δεν έχουμε και πολλές επιλογές. Το GA4 θα είναι η μία και μοναδική ιδιότητα του Google Analytics. Έτσι, όσο πιο γρήγορα αρχίσετε να συλλέγετε δεδομένα και να μαθαίνετε πώς να χρησιμοποιείτε τη νέα πλατφόρμα, τόσο το καλύτερο.

Ήδη από τώρα, η ιδιότητα GA4 είναι η προεπιλεγμένη ιδιότητα κατά τη δημιουργία ενός νέου λογαριασμού. Ωστόσο, μπορείτε επίσης να ανοίξετε την ιδιότητα Universal Analytics (GA3) ως “προχωρημένη” επιλογή. Εάν έχετε ήδη την ιδιότητα GA3, τότε απλά κάντε κλικ στο Βοηθό εγκατάστασης και ακολουθήστε τις οδηγίες. Ανάμεσα σε πολλούς (βήμα προς βήμα) οδηγούς στο διαδίκτυο, θα σας προτείνουμε αυτόν εδώ – πώς να ρυθμίσετε αρχικά την ιδιότητα GA4 και αυτόν εδώ – συμβουλές για την εγκατάσταση του GA4.

Ποια βασικά στοιχεία πρέπει να έχετε υπόψιν σας κατά τη ρύθμιση της ιδιότητας GA4;

Μερικά tips που θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε

Αυξήστε τη διατήρηση των δεδομένων συμβάντων από 2 μήνες σε 14 μήνες

Από προεπιλογή, η διατήρηση δεδομένων έχει ρυθμιστεί στους 2 μήνες. Αυξήστε την στους μέγιστους δυνατούς 14 μήνες, ώστε να βοηθήσετε να έχετε επαρκή δεδομένα.

Data retention to 14 months

Ενεργοποιήστε το φίλτρο δεδομένων εσωτερικής κίνησης (Internal Traffic)

Ένα άλλο σημαντικό tip είναι η ρύθμιση του φίλτρου εσωτερικής κυκλοφορίας. Σκοπός του φίλτρου είναι να μην καταγράφει δεδομένα από ενδοεταιρικές επισκέψεις ή από συνεργάτες, με σκοπό να έχετε πιο ξεκάθαρη εικόνα της επισκεψιμότητας.

Είναι πολύ εύκολο, απλά κάνετε κλικ στο Data Streams > More tagging settings > Define internal traffic > Create. Και στη συνέχεια, απλώς εισάγετε π.χ. τη διεύθυνση IP της εταιρείας σας επειδή δεν θέλετε να συμπεριλάβετε τα κλικ σας στα δεδομένα ανάλυσης επισκεπτών. Στη συνέχεια μην ξεχάσετε να ενεργοποιήσετε το φίλτρο από τα φίλτρα δεδομένων (Data Filters) καθώς ως προεπιλογή αυτό το φίλτρο δεν είναι ενεργό.

Internal traffic data filter

Ελέγξτε αν λαμβάνετε δεδομένα μόνο από το domain του eshop σας

Βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει από που συλλέγει δεδομένα το GA4. Πρέπει να είναι αυστηρά και μόνο από το κύριο domain του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Το GA4 δεν διαθέτει επιλογή προβολών όπως το GA3 όπου μπορείτε να φιλτράρετε τα domain, subdomain, κλπ. Η καλύτερη πρακτική για το φιλτράρισμα domain στο GA4 είναι να το κάνετε μέσω του GTM. Μπορείτε να βρείτε εδώ αυτή τη διαδικασία βήμα προς βήμα που περιγράφεται αναλυτικά.

Δημιουργήστε βελτιωμένα συμβάντα ηλεκτρονικού εμπορίου στο GA4

Το νέο GA4 παρακολουθεί ορισμένα συμβάντα από προεπιλογή, όπως προβολές σελίδων, κύλιση (scrolls), εξερχόμενα κλικ, αναζητήσεις στον ιστότοπο, προβολές βίντεο και λήψεις αρχείων. Τα ενισχυμένα συμβάντα ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως π.χ. οι προβολές προϊόντων, η προσθήκη στο καλάθι, οι επιλογές πληρωμής, δεν είναι προκαθορισμένα και πρέπει να τα ορίσετε μόνοι σας.

Η έννοια των συμβάντων στο GA4 είναι διαφορετική από το GA3. Παρόλα αυτά, μπορείτε να ρυθμίσετε τα συμβάντα του GA4 σχετικά εύκολα με την υπάρχουσα ρύθμιση του ενισχυμένου ηλεκτρονικού εμπορίου (ακριβώς, με το τρέχον επίπεδο δεδομένων του ενισχυμένου ηλεκτρονικού εμπορίου που χρησιμοποιείτε).

Το Google Analytics ορίζει τη δομή και τις παραμέτρους για όλα τα συμβάντα. Οι παράμετροι για τα συμβάντα ενισχυμένου ηλεκτρονικού εμπορίου είναι αρκετά διαφορετικοί από τον τρόπο που ορίζονται στο GA3. Για να ενημερώσετε τα ζεύγη κλειδιών-τιμών στο στρώμα δεδομένων, συνήθως, θα πρέπει να ζητήσετε τη βοήθεια ενός προγραμματιστή. Αντ’ αυτού, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το πρότυπο προσαρμοσμένης μεταβλητής στο GTM που θα μετατρέψει τα δεδομένα αγορών ενισχυμένου eCommerce στις καθορισμένες παραμέτρους δεδομένων αγορών GA4. Εδώ μπορείτε να μάθετε πώς μπορείτε να ρυθμίσετε σωστά τα γεγονότα ενισχυμένου ηλεκτρονικού εμπορίου στο GA4 με το υπάρχον επίπεδο δεδομένων ενισχυμένου ηλεκτρονικού εμπορίου GA3 στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Αυτή είναι μία γρήγορη και προσωρινή λύση, προτού αποκτήσετε τα αντίστοιχα πεδία στην επέκταση GTM ή οι προγραμματιστές σας διαμορφώσουν το στρώμα δεδομένων των επεκτάσεων GTM ώστε να είναι συμβατό με το GA4. Μετά την απομάκρυνση όμως του Universal Analytics, θα πρέπει οπωσδήποτε να έχετε μια επέκταση GTM που να είναι συμβατή με το GA4. Η BitMyJob έχει αναπτύξει σχετικό extension GTM για το Magento 2, και η χρήση/συντήρηση του είναι δωρεάν για τους πελάτες μας.

Αν όλα αυτά σας φαίνονται δύσκολα και είναι αρκετά τεχνικά για εσάς, τότε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να συζητήσουμε για το πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε.