fbpx

Ξεκλειδώνοντας τη δύναμη της απόδοσης της ιστοσελίδας σας

Η βελτιστοποίηση της ταχύτητας μιας ιστοσελίδας, είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία θετικής εμπειρίας του χρήστη. Στην ψηφιακή εποχή, όπου η διάρκεια της προσοχής είναι μικρή και ο ανταγωνισμός έντονος, η ταχύτητα και η απόδοση μιας ιστοσελίδας είναι δύο κρίσιμοι παράγοντες για την ικανοποίηση των χρηστών και την επιχειρηματική επιτυχία. Μια θετική εμπειρία για τον χρήστη, είναι η γλώσσα του μάρκετινγκ για τους ικανοποιημένους χρήστες. Οι ευχαριστημένοι χρήστες επισκέπτονται το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και αγοράζουν προϊόντα/υπηρεσίες. Οι δυσαρεστημένοι χρήστες φεύγουν επειδή έχουν κουραστεί να περιμένουν να φορτώσει ο ιστότοπός σας. Οι έμποροι το αποκαλούν αυτό “ποσοστό αναπήδησης”, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται απλώς για δυσαρεστημένους χρήστες.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τη σημασία της ταχύτητας μιας ιστοσελίδας, εμβαθύνοντας στον αντίκτυπο που έχει στην εμπειρία του χρήστη, στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και στη συνολική απόδοση της επιχείρησης σας. Θα δούμε τα βασικά στοιχεία που επηρεάζουν την απόδοση της ιστοσελίδας σας και στρατηγικές για τη βελτιστοποίηση της ταχύτητας της.

Γιατί είναι τόσο σημαντική η ταχύτητα μιας ιστοσελίδας;

Σε προηγούμενα άρθρα σχετικά με την κατάταξη ενός ιστοτόπου στη Google, το σύνθημά μας ήταν “Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς”. Σήμερα, αν το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς, η βασίλισσα είναι η ταχύτητα. Πηγαίνουν χέρι-χέρι. Το καλύτερο περιεχόμενο ή ακόμα και το καλύτερο προϊόν ή υπηρεσία στον κόσμο, δεν θα γίνει αντιληπτό σε έναν αργό ιστότοπο.

Η επιτακτική ανάγκη της εμπειρίας του χρήστη (UX)

Όπως είπαμε παραπάνω, μία αργή ιστοσελίδα μπορεί να οδηγήσει σε κακή εμπειρία για το χρήστη. Αυτό μπορεί να προκαλέσει την αποχώρηση των επισκεπτών από τον ιστότοπο και ενδεχομένως να οδηγήσει σε υψηλό ποσοστό αναπήδησης. Ένας γρήγορος ιστότοπος, από την άλλη πλευρά, οδηγεί σε καλύτερη εμπειρία χρήστη, η οποία αυξάνει τη δέσμευση των χρηστών. Όταν οι άνθρωποι δεν χρειάζεται να περιμένουν να φορτώσει αργά η σελίδα που θέλουν να δουν, είναι πιο πιθανό να παραμείνουν.

Κατάταξη ιστοτόπου

Εδώ και κάποια χρόνια, οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης λαμβάνουν υπόψη την ταχύτητα μιας ιστοσελίδας. Εάν, για παράδειγμα, έχετε δύο ιστότοπους με εξίσου καλό περιεχόμενο για ένα συγκεκριμένο θέμα, ο ταχύτερος θα καταταγεί υψηλότερα. Επιπλέον, ένας ταχύτερος ιστότοπος μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη εμπειρία χρήστη, η οποία μπορεί επίσης να έχει θετικό αντίκτυπο στο SEO.

Όλες οι μηχανές αναζήτησης έχουν ανακοινώσει ότι χρησιμοποιούν πλέον την ταχύτητα του ιστότοπου ως παράγοντα κατάταξης και για τα αποτελέσματα αναζήτησης για κινητά τηλέφωνα. Αυτό σημαίνει ότι ένας ιστότοπος που δεν είναι βελτιστοποιημένος για ταχύτητα μπορεί να κατατάσσεται χαμηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης για κινητά από ό,τι ένας ταχύτερος ιστότοπος, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μείωση τόσο της επισκεψιμότητας όσο και των εσόδων της επιχείρησης, αν μιλάμε για ηλεκτρονικό κατάστημα.

Η βελτιστοποίηση της ταχύτητας του ιστοτόπου είναι κρίσιμη για την επιχείρησή σας, εάν οι χρήστες μπαίνουν κυρίως από κινητά.

Μετατροπή (για ηλεκτρονικά καταστήματα)

Όταν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (eshop) είναι αργό, οι χρήστες μπορεί να απογοητευτούν και να εγκαταλείψουν το καλάθι αγορών τους, με αποτέλεσμα να χάσει έσοδα η επιχείρησή. Από την άλλη, ένας γρήγορος ιστότοπος, μπορεί να προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών, η οποία θα αυξήσει τις μετατροπές και τελικά θα οδηγήσει σε περισσότερα έσοδα.

Η Amazon είναι διάσημη για τον υπολογισμό της τιμής ενός δευτερολέπτου χρόνου φόρτωσης. Όσο πιο αργά φορτώνει ο ιστότοπός τους, τόσο λιγότερα πωλούν και γνωρίζουν ακριβώς πόσο. Μπορεί να μην είστε σε θέση να υπολογίσετε έτσι τις απώλειές σας, αλλά θα δείτε ότι όταν βελτιστοποιήσετε την ταχύτητα του eshop σας, οι πωλήσεις σας θα αυξηθούν.

Συνοψίζοντας, αν δεν έχετε τις προβολές των σελίδων που θα έπρεπε, ίσως ήρθε η ώρα να εξετάσετε τη βελτιστοποίηση της ταχύτητας του ιστότοπού σας. Η βελτιστοποίηση της ταχύτητας μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη εμπειρία χρήστη, υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και αυξημένα έσοδα.

Πώς να ελέγξετε την απόδοση του ιστότοπού σας

Υπάρχουν πολλά καλά εργαλεία στο διαδίκτυο που σας βοηθούν να υπολογίσετε την ταχύτητα του ιστότοπού σας, ώστε να μπορείτε να διαπιστώσετε αν ο ιστότοπός σας λειτουργεί γρήγορα ή όχι. Ένα από τα καλύτερα εργαλεία για τη μέτρηση της ταχύτητας του ιστότοπου είναι το Google PageSpeed. Υπάρχουν διάφορα εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αυξήσετε τη βαθμολογία PageSpeed του ιστότοπού σας.

Συμβουλές βελτιστοποίησης ιστοσελίδων

Τώρα που συζητήσαμε γιατί η βελτιστοποίηση της ταχύτητας ενός ιστότοπου είναι τόσο σημαντική, ας μιλήσουμε για πράγματα που εσείς, ως ιδιοκτήτης ιστοσελίδας, μπορείτε να κάνετε για να βεβαιωθείτε ότι η ταχύτητά σας είναι βέλτιστη.

Ακολουθούν κάποια tips για τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας:

• Επίτευξη αστραπιαίων χρόνων φόρτωσης με την επιλογή του σωστού hosting

Η επιλογή του σωστού hosting είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για τη βελτιστοποίηση της ταχύτητας του ιστότοπου σας. Είναι επίσης η πρώτη απόφαση που πρέπει να πάρετε. Ειλικρινά, αν ο φιλοξενητής σας είναι αργός, καμία από τις υπόλοιπες συμβουλές βελτιστοποίησης δεν πρόκειται να κάνει μεγάλη διαφορά.

• Επιλέξτε ένα θέμα που δεν θα σας επιβαρύνει

Εάν για παράδειγμα ο ιστότοπός σας χρησιμοποιεί WordPress, το θέμα που θα επιλέξετε θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ταχύτητά του. Ένα καλά σχεδιασμένο και βελτιστοποιημένο θέμα μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ταχύτητας και της απόδοσης του ιστότοπου σας, ενώ ένα κακοσχεδιασμένο θέμα μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Όλα τα θέματα μπορούν να βελτιστοποιηθούν, ακόμη και τα καλύτερα.

Όταν επιλέγετε ένα θέμα για τον ιστότοπό σας, είναι σημαντικό να εξετάζετε πράγματα όπως η ποιότητα του κώδικα, τα μεγέθη των γραφικών και η υποστήριξη.

• Αφαιρέστε τα περιττά plugins

Όσο λιγότερος κώδικας υπάρχει, τόσο πιο γρήγορα θα λειτουργεί η ιστοσελίδα σας. Ακόμη και τα απενεργοποιημένα plugins αναγκάζουν το WordPress να τα ελέγχει σε κάθε φόρτωση της σελίδας. Αν τα διαγράψετε, το WordPress δεν χρειάζεται να ανησυχεί γι’ αυτά.

Μια φορά το χρόνο – ή πιο συχνά, αν είναι δυνατόν – θα πρέπει να κάνετε έναν πλήρη έλεγχο των πρόσθετων που είναι εγκατεστημένα στον ιστότοπό σας. Απενεργοποιήστε και διαγράψτε όσα δεν χρησιμοποιούνται. Αν τα χρειαστείτε ξανά, μπορείτε να τα επανεγκαταστήσετε αργότερα.

• Αφαίρεση περιττών ανακατευθύνσεων

Οι ανακατευθύνσεις επηρεάζουν την ταχύτητα του ιστοτόπου σας. Προσθέτουν ένα επιπλέον βήμα στη διαδικασία φόρτωσης της σελίδας, το οποίο μπορεί να αυξήσει τον χρόνο που χρειάζεται για να φορτώσει κανονικά. Οι μηχανές αναζήτησης ακολουθούν τις ανακατευθύνσεις για να βρουν την τελική διεύθυνση URL μιας σελίδας. Όταν οι μηχανές αναζήτησης ανιχνεύουν τον ιστότοπό σας, ακολουθούν κάθε ανακατεύθυνση, γεγονός που μπορεί να επιβραδύνει τη διαδικασία ανίχνευσης και να επηρεάσει το SEO της ιστοσελίδας σας. Επιπλέον, οι ανακατευθύνσεις μπορούν να προκαλέσουν στις μηχανές αναζήτησης να δουν τη σελίδα ανακατεύθυνσης και την τελική σελίδα ως δύο διαφορετικές σελίδες, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα διπλού περιεχομένου και να επηρεάσει το SEO.

Οι ανακατευθύνσεις μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση στους χρήστες και θα οδηγήσουν σε κακή εμπειρία χρήσης. Εάν ένας χρήστης κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο που τον ανακατευθύνει σε διαφορετική σελίδα από την αναμενόμενη, μπορεί να εγκαταλείψει τον ιστότοπο.

Οι ανακατευθύνσεις μπορεί να είναι χρήσιμες σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως όταν μια ιστοσελίδα έχει μετακινηθεί ή δεν είναι πλέον διαθέσιμη ή όταν θέλετε να ανακατευθύνετε την κυκλοφορία από ένα μη προτιμώμενο domain σε ένα άλλο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε τον σωστό τύπο ανακατευθύνσεων και να ελαχιστοποιείτε τον αριθμό των ανακατευθύνσεων που χρησιμοποιούνται για να διατηρήσετε την ταχύτητα του ιστότοπου και το SEO.

Για να αποφύγετε τον αρνητικό αντίκτυπο των ανακατευθύνσεων στη βελτιστοποίηση του ιστότοπου, είναι σημαντικό να τις χρησιμοποιείτε με φειδώ και να χρησιμοποιείτε τον σωστό τύπο ανακατεύθυνσης. Επιπλέον, η εφαρμογή μιας σωστής στρατηγικής ανακατεύθυνσης και η παρακολούθηση των ανακατευθύνσεων που υπάρχουν μπορεί να βοηθήσει στην ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιπτώσεων στη βελτιστοποίηση του ιστότοπου.

• Μνήμη Cache για ταχύτερους χρόνους φόρτωσης

Η προσωρινή αποθήκευση δεδομένων μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στη βελτιστοποίηση του ιστότοπου, βελτιώνοντας την ταχύτητα και τις επιδόσεις του. Η προσωρινή αποθήκευση είναι η διαδικασία αποθήκευσης ενός αντιγράφου μιας ιστοσελίδας ή των πόρων της, όπως εικόνες. Όταν ένας χρήστης επισκέπτεται έναν ιστότοπο, το πρόγραμμα περιήγησής του μπορεί να φορτώσει την αποθηκευμένη στην προσωρινή μνήμη έκδοση της σελίδας, γεγονός που μπορεί να μειώσει τον χρόνο που απαιτείται για τη φόρτωση της σελίδας. Η προσωρινή αποθήκευση μπορεί να υλοποιηθεί σε διάφορα επίπεδα, όπως η προσωρινή αποθήκευση στο πρόγραμμα περιήγησης και η προσωρινή αποθήκευση στην πλευρά του διακομιστή. Κάθε τύπος προσωρινής αποθήκευσης μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στη βελτιστοποίηση του ιστότοπου.

Είναι σημαντικό πριν αρχίσετε να επεμβαίνετε στην ιστοσελίδα σας για να τη βελτιστοποιήσετε, να ελέγξετε πρώτα την ταχύτητά της. Μετά από αυτό, κάντε ένα βήμα τη φορά. Μετά από κάθε αλλαγή που κάνετε, κάντε εκ νέου έλεγχο της ιστοσελίδας. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να είστε σίγουροι ότι κάνετε τα πράγματα καλύτερα και όχι χειρότερα.