fbpx

11+1 βασικές τάσεις eshop το 2021!

Το 2020 ήταν μία σημαντική χρονιά για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι καταναλωτές στράφηκαν στις διαδικτυακές αγορές λόγω του κλεισίματος της λιανικής αγοράς. Αλλά τι θα συμβεί μελλοντικά λόγω της τεράστιας επιτάχυνσης του κλάδου; Ποιές θα είναι οι τάσεις eshop το 2021;

Λόγω του COVID οι τάσεις eshop που θα χρειαζόντουσαν ένα χρόνο ή περισσότερο για να υλοποιηθούν έχουν πλέον επιταχυνθεί και θέτονται σε εφαρμογή μέσα σε λίγους μόνο μήνες!

Και όπως γνωρίζουμε για να επιβιώσεις και να αναπτυχθείς στον νέο κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, θα πρέπει να ξεκινήσεις άμεσα χρησιμοποιώντας τις τάσεις eshop της περιόδου αυτής!

Ακολουθούν 12 βασικές τάσεις eshop για να προετοιμάσεις κατάλληλα το ηλεκτρονικό σου κατάστημα το 2021!

τάσεις eshop

1.Omnichannel αγορές

Μία απο τις πιο σημαντικές τάσεις eshop για το 2021 είναι η στρατηγική Omnichannel. Η λειτουργικότητα αυτής της στρατηγικής είναι κάτι που πρέπει να εξεταστεί από κάθε ιδιοκτήτη διαδικτυακού καταστήματος.

Οι Omnichannel αγορές έχουν να κάνουν με μια συνεπή και ομοιόμορφη εμπειρία αγορών σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια πωλήσεων και marketing. Για παράδειγμα, ένας πελάτης μπορεί να περιηγηθεί στα προϊόντα του ηλεκτρονικού σου καταστήματος χρησιμοποιώντας μια κινητή συσκευή, αλλά να χρησιμοποιήσει έναν επιτραπέζιο υπολογιστή για να πραγματοποιήσει τελικά την αγορά. Σε μια άλλη περίπτωση, ένας πελάτης μπορεί να αγοράσει διαδικτυακά αλλά να παραλάβει από το κατάστημα ή να επιλέξει την παράδοση στο σπίτι του.

Είναι πλέον πιο σημαντικό από ποτέ για τους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής πώλησης να αντιλαμβάνονται πώς αλληλεπιδρούν οι πελάτες μαζί τους καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου αγοράς. Είτε αγοράζουν από το eshop, είτε από το φυσικό κατάστημα, η εμπειρία αγορών πρέπει να είναι ξεχωριστή.

2. Έξυπνοι Ομιλητές

Μία απο τις τάσεις eshop που γίνεται όλο και πιο γνωστή είναι οι έξυπνοι ομιλητές. Το φωνητικό εμπόριο κερδίζει γρήγορα δημοτικότητα, καθώς βοηθάει στην επέκταση του πελατολογίου, στη βελτίωση της διατήρησης των πελατών και στην ικανοποίηση τους.

Τα έξυπνα αυτά ηχητικά συστήματα που λειτουργούν με φωνή όπως το Amazon Alexa και το Google Home γίνονται ένα σημαντικό μέρος της καθημερινής ζωής για πολλούς ανθρώπους που αγοράζουν στο διαδίκτυο, με μία μελέτη να προβλέπει ποσοστό υϊοθέτησης αυτού στο 75% στις ΗΠΑ έως το 2025! Είναι θέμα χρόνου να αρχίσουν οι χρήστες να χρησιμοποιούν τους έξυπνους ομιλητές για την αγορά προϊόντων στο διαδίκτυο.

Καθώς η τεχνολογία γίνεται πιο ακριβής και εξελίσσεται συνεχώς, οι διαδικτυακοί έμποροι λιανικής πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται πως θα βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία τους μέσω των έξυπνων ομιλητών. Πρέπει επίσης να διασφαλίσουν ότι τα προϊόντα τους μπορούν να αγοραστούν εύκολα χρησιμοποιώντας μια απλή ροή φωνητικών εντολών.

3. Περισσότερες επιλογές πληρωμής

Η διαθεσιμότητα πολλαπλών επιλογών πληρωμής σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ένας απο τους κύριους παράγοντες που μπορεί να οδηγήσει τον πελάτη στην ολοκλήρωση της αγοράς. Εάν δεν διαθέτεις τη μέθοδο πληρωμής που προτιμάει ο πελάτης, είναι πιθανό να εγκαταλείψει το καλάθι αγορών του.

Μερικές από τις μεγαλύτερες ανησυχίες που έχουν σήμερα οι καταναλωτές είναι η ασφάλεια και το απόρρητο, γι ‘αυτό τα κρυπτονομίσματα όπως το Bitcoin γίνονται τόσο δημοφιλή με τον καιρό. Όλο και περισσότεροι έμποροι λιανικής, τόσο στο διαδίκτυο όσο και στα φυσικά τους καταστήματα, προσφέρουν όλο και περισσότερους τρόπους πληρωμής.

Για όσους ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα σε παγκόσμια κλίμακα, συνιστώνται τοπικές επιλογές πληρωμής και ενοποίηση όλων των τρόπων πληρωμών σε μία πλατφόρμα.

4. Δυναμική τιμολόγηση

Η δυναμική τιμολόγηση υπάρχει εδώ και χρόνια σε κλάδους όπως οι μεταφορές και η φιλοξενία, αλλά τώρα μπαίνει και στον κόσμο του λιανεμπόριου. Οι τάσεις eshop το 2021 προτρέπουν την υϊοθέτηση ευέλικτων μοντέλων τιμολόγησης, όπου οι έμποροι λιανικής πώλησης θα έχουν τη δυνατότητα να μεγιστοποιήσουν τον ανταγωνισμό τους ως προς τις τιμές και να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες.

Μπορείς να προσαρμόσεις τις τιμές σου αυτόματα χρησιμοποιώντας λογισμικό δυναμικής τιμολόγησης που λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως ο ανταγωνισμός, ο χρόνος, η ζήτηση και οι στόχοι πωλήσεων. Είναι ακόμη δυνατόν να εφαρμοστεί σε υφιστάμενα φυσικά καταστήματα υψηλών προδιαγραφών, χάρη στις ηλεκτρονικές ετικέτες που υπάρχουν στα ράφια.

τάσεις eshop

5. Τεχνητή νοημοσύνη

Οι διαδικτυακοί έμποροι λιανικής ήταν από τους πρώτους που συνειδητοποίησαν τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης (AI), σε μεγάλο βαθμό μέσω της χρήσης διαδραστικών μηχανισμών. Η τεχνολογία έχει προχωρήσει αρκετά τα τελευταία χρόνια, στο βαθμό που βοηθάει τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν τη ροή εργασίας και τις διαδικασίες τους και να έχουν θετικά αποτελέσματα από όλο και πιο μεγάλα σύνολα δεδομένων.

Για τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, οι λύσεις που βασίζονται σε AI μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των προκλήσεων μεγάλης κλίμακας, αυτοματοποιώντας τις συνήθεις ροές εργασίας και βοηθώντας τις ομάδες πωλήσεων, μάρκετινγκ και υποστήριξης να λάβουν πιο ενημερωμένες και ολοκληρωμένες αποφάσεις. Για παράδειγμα, τα δυναμικά συστήματα τιμολόγησης βασίζονται στο AI. Μάθε πώς χρησιμοποιούν το AI οι κολοσσοί του ecommerce για να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις τους!

6. Πρακτικές βιωσιμότητας

Σχεδόν τα τρία τέταρτα των ανθρώπων μετά το 2000 είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε βιώσιμα προϊόντα που μπορούν να υποστηριχθούν από μια ισχυρή πολιτική εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ). Με ανησυχίες που αυξάνονται συνεχώς για το περιβάλλον, και τη βιωσιμότητα του κύκλου ζωής των προϊόντων, η εστίαση στον πράσινο καταναλωτισμό είναι πιθανό να αυξηθεί.

Οι τάσεις eshop το 2021 οδηγούν στην υιοθέτηση πρακτικών φιλικών προς το περιβάλλον, το οποίο δεν είναι απλώς θέμα διάσωσης του πλανήτη – αλλά με αυτόν τον τρόπο μπορείς επίσης να κάνεις τα προϊόντα σου πιο ελκυστικά για τον πελάτη και να αυξήσεις τον ανταγωνισμό σου. Η Amazon, για παράδειγμα, έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2040.

7.Δυνατότητα αγοράς μέσω της τηλεόρασης

Πέρυσι, η NBCUniversal παρουσίασε τις πρώτες τηλεοπτικές διαφημίσεις στον κόσμο, οι οποίες επιτρέπουν στους θεατές να αγοράζουν, απευθείας από το τηλέφωνό τους, το προϊόν που εμφανίζεται στο πρόγραμμα που παρακολουθούν. Αυτό επιτεύχθηκε με σάρωση σε έναν κωδικό QR που εμφανίζεται στην τηλεόραση.

Ενώ οι τηλεοπτικές διαφημίσεις με δυνατότητα αγοράς είναι ακόμη στην αρχή τους, τα οφέλη είναι σαφή τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής. Συνδυάζοντας την προβολή και τις αγορές σε μια ομοιόμορφη εμπειρία, οι έμποροι λιανικής πώλησης μπορούν να προσθέσουν μια εντελώς νέα διάσταση στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ παντού.

8. Offline commerce

Η αναφορά στο offline commerce μπορεί να φαίνεται οτι δεν ταιριάζει σε ένα άρθρο σχετικά με τις τάσεις eshop. Στην πραγματικότητα όμως, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα, όταν όλα ανοίξουν ξανά και οι άνθρωποι είναι αρκετά σίγουροι για να βγουν να αγοράσουν στα φυσικά καταστήματα, το offline commerce να εμφανίσει μια ξαφνική, σημαντική ανάκαμψη.

Πράγματι, ορισμένοι έμποροι λιανικής πώλησης που δραστηριοποιούνταν καθαρά διαδικτυακά στο παρελθόν αποφάσισαν να δημιουγήσουν και φυσικό κατάστημα. Η Amazon, για παράδειγμα, άνοιξε πρόσφατα μια αλυσίδα φυσικών βιβλιοπωλείων, παντοπωλείων και ηλεκτρονικών καταστημάτων.

τάσεις eshop

9. Εισαγωγή στο PWA

Από τις τάσεις eshop για το 2021 δεν θα μπορούσε να λείπει το Progressive web apps (PWA) το οποίο επιτρέπει στους πελάτες να αγοράζουν προϊόντα μέσω συσκευών ή λειτουργικών συστημάτων. Λέγεται ότι στο μέλλον, ενδέχεται να αντικαταστήσουν εφαρμογές διαδικτύου ή native εφαρμογές.

Εκτός από την παροχή της καλύτερης εμπειρίας χρήστη, εδώ είναι τα δευτερεύοντα οφέλη των PWA που αυξάνουν τη συνολική εμπειρία των πελατών:

  • Γρήγορη φόρτωση σελίδας
  • Εύκολη ειδοποίηση push
  • Αυτόματες ενημερώσεις χωρίς προβλήματα
  • Βελτιωμένη εμπειρία αγορών
  • Αδιάλειπτη πρόσβαση εκτός σύνδεσης

10. P2P πλατφόρμες και ενοικιάσεις

Δεν είναι μυστικό ότι η βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζει ένα σημαντικό πρόβλημα επιστροφών.  Πολλοί από αυτούς τους πελάτες επιστρέφουν αντικείμενα από συνειδητό καταναλωτισμό. Θα μπορούσε η ενοικίαση να είναι η λύση στο πρόβλημα αυτό;  Μετά τη σημαντική ανάπτυξη των πλατφορμών P2P (peer-to-peer), πολλοί έμποροι λιανικής θέλουν να επεκταθούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο ενοικίασης το επόμενο έτος. Προσφέροντας στους καταναλωτές την ευκαιρία να νοικιάσουν ρούχα, έπιπλα ή ηλεκτρονικά είδη, μπορείς να αυξήσεις την προσέγγιση κοινού μειώνοντας ταυτόχρονα τις επιστροφές.

11+1….Η ανερχόμενη λειτουργικότητα Headless commerce!

Στην απλούστερη μορφή του, το headless commerce είναι ένας διαχωρισμός του front end και του back end μιας εφαρμογής ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτή η αρχιτεκτονική προσφέρει στις επιχειρήσεις την ελευθερία της έκφρασης να κατασκευάσουν ό, τι κι αν θέλουν.

Το πιο σημαντικό είναι οτι επιτρέπει στις επιχειρήσεις να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών των πελατών τους. Εάν ασχολείσαι με το ηλεκτρονικού εμπόριο, γνωρίζεις πόσο δύσκολο μπορεί να είναι να παρακολουθείς τις τελευταίες τάσεις eshop και τις βέλτιστες πρακτικές εφαρμογής τους.

Το Headless ecommerce το καθιστά ακόμα ευκολότερο. Μειώνει το χρόνο που πρέπει να ξοδέψει ο διαχειριστής του eshop για την ενημέρωση του ηλεκτρονικού καταστήματος! Επίσης σου επιτρέπει να κάνεις τις αλλάγες και να τις βλέπεις την ίδια ακριβώς στιγμή online χωρίς να κάνεις ανανέωση της σελίδας.Αποτέλεσμα αυτού είναι να ενημερώνεται το ηλεκτρονικό σου κατάστημα γρηγορότερα και να παραμένεις ανταγωνιστικός σε ένα ταχέως εξελισσόμενο περιβάλλον ηλεκτρονικού εμπορίου.

Θυμήσου! Χρειάζεται να δουλεύεις πιο έξυπνα, όχι πιο δύσκολα. Το headless commerce είναι μια από τις τάσεις eshop που πρέπει να αποκτήσεις απο το 2021 και μετά!

Εάν αυτό το έτος μας έχει διδάξει κάτι, είναι οτι πάντα χρειάζεται να προετοιμαζόμαστε για το απροσδόκητο. Εαν χρησιμοποιήσεις μία από αυτές τις τάσεις eshop, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να διασφαλίσεις ότι η επιχείρησή σου δεν θα μείνει πίσω, αλλά θα εξελιχθεί! Έλα να μιλήσουμε και να εξελιχθούμε μαζί!