fbpx

4 Κορυφαίες πλατφόρμες eCommerce που θα κυριαρχήσουν το 2021

Ήρθε η ώρα να αναλύσουμε τις κορυφαίες πλατφόρμες eCommerce για το 2021 και σου προσφέρουμε όλες εκείνες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι. Πιθανώς να διαβάζεις αυτό το άρθρο επειδή βρίσκεσαι στην φάση αξιολόγησης των καλύτερων πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου ώστε να δεις ποια ταιριάζει καλύτερα για το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα.

Το ερώτημα που γεννιέται είναι: Πώς να επιλέξω την κατάλληλη πλατφόρμα για το e-shop μου;

Με τόσες διαφορετικές γνώμες στο διαδίκτυο, είναι αρκετά δύσκολο να αποφασίσεις ποια είναι αυτή που θα ταιριάξει απόλυτα στις προδιαγραφές σου αλλά και στο budget σου.

Στο συγκεκριμένο άρθρο προσπαθούμε να σε βοηθήσουμε στην επιλογή σου, παραθέτοντας όλες εκείνες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για να κάνεις τη σωστή επιλογή.

1. WooCommerce

Το WooCommerce είναι μία από τις πιο δημοφιλείς λύσεις ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως για πολύ μικρά προς μικρά e-shop. Τι είναι αυτό όμως που κάνει το WooCommerce τόσο δημοφιλές;

Η φιλικότητα και η ευκολία προς τον άνθρωπο που θα το παραμετροποιήσει, είναι το σημαντικότερο κριτήριο επιλογής αυτής της λύσης αφού δύναται να παραμετροποιηθεί σε λειτουργικό e-shop ακόμη και από έναν εντελώς ανειδίκευτο στις λύσεις eCommerce.

Έτσι, συχνά συναντάμε ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν αναπτυχθεί ακόμη και από τους ιδιοκτήτες τους. Αυτό το γεγονός, ενισχύει ακόμη περισσότερο τον προσανατολισμό του WooCommerce αφού καταφέρνει να προσεγγίσει αποτελεσματικότερα το κοινό του που βρίσκεται σε πολυ μικρές και μικρές επιχειρήσεις με χαμηλές απαιτήσεις και περιορισμένο budget.

Ας ρίξουμε όμως μία βαθύτερη ματιά στο WooCommerce

Το WooCommerce, είναι ένα πρόσθετο (plugin) που έχει δημιουργηθεί με σκοπό να δίνει βασική λειτουργικότητα ηλεκτρονικού καταστήματος στη δημοφιλής πλατφόρμα CMS που ακούει στο όνομα WordPress. Έκτοτε, και λόγω της δημοτικότητας που έλαβε, έχουν δημιουργηθεί αμέτρητα πρόσθετα (ακόμη και αμιγώς για το WooCommerce) που αυξάνουν τη λειτουργικότητα κάνοντάς το ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό κατάστημα. Πόσο όμως αποδοτικό μπορεί να είναι όλο αυτό;

Η αλήθεια είναι ότι στα πλαίσια αποδοτικότητας τα νέα είναι άσχημα για τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων σε WooCommerce, λόγω όμως του μικρού (συνήθως) όγκου προϊόντων και της περιορισμένης επισκεψιμότητας, πολλές φορές δεν είναι ορατά προβλήματα απόδοσης. Αυτά συνήθως αρχίζουν να διαφαίνονται σε φορτωμένα ηλεκτρονικά καταστήματα (περισσότερα από 20.000 κωδικούς προϊόντων) αν και αυτό με τις σύγχρονες τεχνολογίες CDN μπορεί να περιοριστεί δραστικά και να μην γίνονται ορατές καθυστερήσεις στον τελικό χρήστη.

Ποια τα θετικά στο WooCommerce;
  • Τεράστιο εύρος σε διαθέσιμες εμφανίσεις (themes) για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα
  • Μεγάλη κοινότητα με αμέτρητα πρόσθετα (plugins) για κάθε δυνατότητα στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα
  • Δωρεάν διάθεση του WordPress/WooCommerce επ’αορίστου
  • Γρήγορη εκμάθηση τόσο του WordPress όσο και του WooCommerce ακόμη και από ανθρώπους με ελάχιστες γνώσεις
  • Λόγω της τεράστιας κοινότητας και της ευκολίας του, η εύρεση τεχνικής υποστήριξης είναι μία πολύ απλή και οικονομική υπόθεση
  • Εύκολη εγκατάσταση προσθέτων (plugins) ακόμη και από ανθρώπους με ελάχιστες τεχνικές γνώσεις
Ποια τα αρνητικά στο WooCommerce;
  • Το WooCommerce είναι ένα ακόμη πρόσθετο (plugin) στο WordPress με περιορισμένη λειτουργικότητα
  • Κάθε νέα λειτουργικότητα επιτυγχάνεται με πρόσθετα (plugins) γεγονός που επηρεάζει σημαντικά τις επιδόσεις (performance) του ηλεκτρονικού καταστήματος
  • Δεν είναι όλα δωρεάν στο WordPress/WooCommerce. Τα περισσότερα πρόσθετα (plugins) προσφέρουν βασική λειτουργικότητα και για επιπρόσθετα στοιχεία χρειάζεσαι πληρωμένες εκδόσεις
  • Η συντήρηση στις τελευταίες εκδόσεις τόσο του WordPress/WooCommerce όσο και των προσθέτων (plugins) μπορεί να είναι ένας γολγοθάς λόγω της πληθώρας τους και τυχών ασυμβατοτήτων που μπορεί να προκύψουν
Είναι το WooCommerce για μένα;

Το WooCommerce προορίζεται αρχικά για όσους διαθέτουν ήδη ένα WordPress και επιθυμούν να το κάνουν να πουλάει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Είναι επίσης κατάλληλο για όσους κάνουν το νέο τους ξεκίνημα στο eCommerce και θέλουν να διαθέσουν λίγα χρήματα για να δοκιμάσουν το εγχείρημά τους.

Για υφιστάμενα ηλεκτρονικά καταστήματα φαντάζει ως ιδανική επιλογή για όσα διαθέτουν υπηρεσίες προς πώληση ή λίγους κωδικούς προϊόντων. Γιαυτό το σκοπό αρκετά συχνά θα δούμε σε WordPress/WooCommerce ηλεκτρονικά καταστήματα μίσθωσης ταξιδιωτικών υπηρεσιών, e-shop με είδη χειροτεχνίας (που εκ φύσεως δεν μπορούν να υπάρχουν πολλοί κωδικοί), e-shop συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων με λίγους συγχρονισμένους προμηθευτές, κλπ.

Αν χρειάζεσαι και άλλες πληροφορίες και βοήθεια για το πότε πρέπει να επιλέξεις το WordPress για την κατασκευή του διαδικτυακού σου τόπου, μπορείς να βρεις στο σχετικό άρθρο μας: Πότε πρέπει να επιλέξω το WordPress για την κατασκευή του διαδικτυακού μου τόπου

2. Shopify

Αν έχεις κάνει γρήγορη αναζήτηση για πλατφόρμες eCommerce, σίγουρα έχεις βρει μπροστά σου το Shopify, μία ταχύτατα ανερχόμενη πλατφόρμα  και έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές του WooCommerce. Γιατί όμως είναι σε θέση να ανταγωνιστεί στα ίσια το WooCommerce;

Το Shopify στοχεύει ακριβώς το ίδιο κοινό με αυτό του WooCommerce, με την μόνη διαφορά ότι τους το κάνει ακόμη πιο εύκολο να στήσουν και να διαχειριστούν το ηλεκτρονικό τους κατάστημα μέσα σε λίγες ώρες. Η λογική του βασίζεται σε αυτή που βασίζονται και άλλοι παραδοσιακοί WYSIWYG website builders (Wix, Squarespace, Weebly, κλπ), μόνο που με το Shopify αντί για έναν διαδικτυακό τόπο, μπορείς να στήσεις ένα e-shop!

Αυτό που το κάνει εξαιρετικά ελκυστικό, είναι η δυνατότητα που προσφέρει σε έναν απλό χρήστη να δημιουργήσει ένα πλήρως λειτουργικό ηλεκτρονικό κατάστημα μόνο με drag n drop!

Ας δούμε όμως το Shopify σε μεγαλύτερο βάθος

Εν αντιθέσει με το WooCommerce που βασίζεται σε λογισμικό ανοικτού κώδικα, ο κύριος κορμός του Shopify έχει αναπτυχθεί και συντηρείται ιδιωτικά. Προς αυτό τον σκοπό, οποιαδήποτε παραμετροποίηση είναι ανέφικτη χωρίς τη χρήση πρόσθετων (apps) που αξιοποιούν το API (GraphQL ή REST) της πλατφόρμας.

Τόσο η φιλοσοφία του Shopify, όσο φυσικά και των πρόσθετων (apps) που το περιβάλλουν, είναι ο επιμερισμός του κόστους προς τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων σε μηνιαία βάση. Έτσι, υϊοθετείται ένα νέο μοντέλο χρέωσης για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων πανομοιότυπο με αυτό του κοινού μοντέλου ενοικίασης. Ο ιδιοκτήτης του ηλεκτρονικού καταστήματος ενοικιάζει την πλατφόρμα και τα επιλεγμένα πρόσθετα (app) για όσο χρονικό διάστημα επιθυμεί το ηλεκτρονικό του κατάστημα να είναι online.

Ποια τα θετικά στο Shopify;
  • Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς για πακέτα φιλοξενίας (hosting) αφού το Shopify στο παρέχει
  • Θα αγαπήσεις το διαχειριστικό πάνελ καθώς είναι άκρως λειτουργικό και εντυπωσιακό
  • Θα έχεις εξαιρετικά εργαλεία μαρκετινγκ και πληθώρα στατιστικών πωλήσεων
  • Εξαιρετική και ταχύτατη τεχνική υποστήριξη για οποιοδήποτε θέμα του e-shop σου
  • Έτοιμα theme για κάθε γούστο που παραμετροποιούνται εύκολα για να ταιριάζουν στο e-shop σου
Ποια τα αρνητικά στο Shopify;
  • Το μηνιαίο κόστος μπορεί να αυξηθεί κατά πολύ καθώς χτίζεται κάθε φορά με νέα πρόσθετα (apps) που μπορεί να χρειάζεσαι
  • Η χρήση του συστήματος πληρωμών του Shopify για χρέωση καρτών, κρύβει ένα αυξημένο ποσό χρέωσης με ποσοστό επί της συναλλαγής
  • Περιορισμένες επιλογές παραλλαγών προϊόντων και αυστηρούς περιορισμούς στην διαμόρφωση του καλαθιού αγορών και του checkout
  • Περιορισμός στην άντληση των δεδομένων σου όταν επιθυμείς να σταματήσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα
Είναι το Shopify για μένα;

Το Shopify είναι μία πλατφόρμα που μπορεί να ικανοποιήσει τους αρχάριους και αυτούς που πραγματοποιούν τα πρώτα τους βήματα στο eCommerce. Είναι μία εξαιρετική επιλογή για αυτούς που επιθυμούν να δημιουργήσουν ένα άκρως επαγγελματικό ηλεκτρονικό κατάστημα, με χαμηλό κόστος και ευκολία.

Χαρακτηρίζεται ως η ιδανική επιλογή για όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με το dropshipping ή για αυτούς που θέλουν να σφιγμομετρήσουν την αγοραστική δύναμη σε μία συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων χωρίς να χρειάζεται να επενδύσουν σημαντικά σε ένα νέο eshop.

3. Opencart

Το Opencart είναι μία από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες ηλεκτρονικών καταστημάτων για λύσεις σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Βασίζεται σε λογισμικό ανοικτού κώδικα και είναι πλήρως παραμετροποιήσιμη από εξειδικευμένους τεχνικούς στην πλατφόρμα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύναται η πλατφόρμα να προσαρμοστεί 100% στις ανάγκες της επιχείρησής σου.

Διαμορφωμένο σε ένα φιλικό περιβάλλον για τον διαχειριστή του ηλεκτρονικού καταστήματος, προσφέρει όλη εκείνη τη λειτουργικότητα που είναι απαραίτητη για ένα eshop και για την αποτελεσματική παρουσία του στο διαδίκτυο.

Τι περισσότερο όμως μπορεί να σου δώσει το Opencart;

Το Opencart έρχεται με 36 διαφορετικές μεθόδους πληρωμής ενσωματωμένες στην πλατφόρμα, και πολλές ακόμη διαθέσιμες στο marketplace. Επιπρόσθετα, διαθέτει ενσωματωμένες και τις διασημότερες εταιρείες μεταφορών όπως τη FedEx, Royal Mail και UPS.

Σε συνδυασμό με την μεγάλη διαθεσιμότητα σε themes, σου δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα σε σχέση με άλλες πλατφόρμες παρόμοιας δυναμικής.

Ποια τα θετικά του Opencart;
  • Μπορείς να φιλοξενήσεις αρκετές χιλιάδες κωδικούς προϊόντων χωρίς ιδιαίτερη επιβάρυνση στις επιδόσεις του eshop σου
  • Μεγάλη κοινότητα και πληθώρα διαθέσιμων προσθέτων για το eshop σου
  • Πολλές εταιρείες στη χώρα μας με καλή εμπειρία στην πλατφόρμα
  • Άκρως λειτουργικά και διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία για εποπτεία του eshop σου
Ποια τα αρνητικά του Opencart;
  • Είναι εύκολο να πιάσεις τα όρια του αν σκοπεύεις να αξιοποιήσεις τη δυνατότητα του multi-storing και να διαθέσεις κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες κωδικούς προϊόντων
  • Δεν διαθέτει αξιόλογα εργαλεία marketing και θα πρέπει να προμηθευτείς άλλα πρόσθετα
  • Λόγω της δυνατότητάς του να είναι πλήρως προσαρμόσιμο στις ανάγκες σου, είναι μία λύση που δεν κατατάσσεται στις οικονομικότερες της αγοράς
Είναι το Opencart για μένα;

Το Opencart είναι σίγουρα μία λύση που απαιτεί έμπειρους τεχνικούς με καλές γνώσεις προγραμματισμού ώστε να παραμετροποιηθεί και να λειτουργήσει σωστά. Είναι μία εξαιρετική επιλογή για μία μικρή επιχείρηση που επιθυμεί να επεκταθεί περαιτέρω και να περάσει στη ζώνη μεσαίου μεγέθους στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Λόγω των περιορισμών της πλατφόρμας και τις δυνατότητες παραμετροποίησής της, δεν είναι η ιδανικότερη επιλογή για μεγάλα έργα ηλεκτρονικού εμπορίου.

4. Magento

Το Magento είναι μία καθιερωμένη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που προσφέρει λύσεις σε μια πληθώρα επιχειρηματιών ανά τον κόσμο. Το διακρίνει η ευελιξία του και η τεράστια κοινότητα που διαθέτει, γεγονός που το καθιστά ως μία από τις πιο αξιόπιστες πλατφόρμες eCommerce αυτή την στιγμή.

Για να χρησιμοποιήσεις το Magento θα πρέπει να ακολουθήσεις έναν από τους ακόλουθους δρόμους:

α) Τη δωρεάν Community έκδοση που βασίζεται σε λογισμικό ανοικτού κώδικα, μισθώνοντας πιστοποιημένους τεχνικούς να αναπτύξουν την πλατφόρμα και τις επιμέρους λειτουργίες της.

β) Την πληρωμένη έκδοση η οποία μπορεί να φιλοξενηθεί και στο cloud που προσφέρει η adobe, μισθώνοντας παράλληλα και σε αυτή την περίπτωση πιστοποιημένους τεχνικούς. Το κόστος της πληρωμένης έκδοσης είναι αρκετά υψηλό αφού ανέρχεται σε κάτι παραπάνω από 20.000 ευρώ / έτος.

Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι να εμπιστευθείς μόνο πιστοποιημένους και εξειδικευμένους τεχνικούς να σου αναπτύξουν το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, καθώς είναι μία ιδιαίτερα απαιτητική πλατφόρμα σε επίπεδο κώδικα.

Όσον αφορά τις δυνατότητές του, όποιον και από τους δυο δρόμους και να διαλέξεις να είσαι σίγουρος ότι το Magento δεν θα σε απογοητεύσει.

Τι είναι αυτό που κάνει όμως το Magento τόσο ξεχωριστό;

Λόγω της δομής του, έχει αναπτυχθεί με τέτοιο τρόπο που μπορεί να φιλοξενήσει πολλαπλά καταστήματα και εκατομμύρια κωδικούς προϊόντων χωρίς την παραμικρή έκπτωση στις επιδόσεις του! Αυτό το χαρακτηριστικό το κάνει αρκετά ιδιαίτερο αφού κυριολεχτικά είναι μία πλατφόρμα που δεν έχει όρια.

Σε συνδυασμό με τις άπειρες δυνατότητες παραμετροποίησής του, το καθιστούν ως τη Νο1 πλατφόρμα παγκοσμίως για μεσαίες προς μεγάλες επιχειρήσεις eCommerce.

Ποια τα θετικά του Magento;
  • Δεν έχει όρια και σε αφήνει να χαράξεις την πολιτική σου όπως εσύ επιθυμείς
  • Πολλαπλές ενσωματωμένες λειτουργίες και εργαλεία marketing ακόμη και για προχωρημένα eshop
  • Εξειδικευμένα πρόσθετα για οποιαδήποτε επιπρόσθετη λειτουργία χρειαστείς
  • Εύκολη διαχείριση με δυνατότητα χρήσης drag n drop για χτίσιμο ξεχωριστών σελίδων
Ποια τα αρνητικά του Magento;
Είναι το Magento για μένα;

Το Magento είναι σίγουρα η καλύτερη λύση για όποιον βλέπει και αντιμετωπίζει το eCommerce στα σοβαρά. Η ανεξάντλητη λειτουργικότητά του το καθιστούν ως την ιδανική επένδυση για όσους επιθυμούν να κοιτάξουν στα μάτια και να αντιμετωπίσουν τον υψηλό ανταγωνισμό στο eCommerce. Είναι μία λύση που εφόσον μπορείς να την υποστηρίξεις οικονομικά, θα σε ανταμείψει με τον καλύτερο και το γρηγορότερο τρόπο.

Η BitMyJob είναι μία εταιρεία που εστιάζει στην ψηφιακή εμπειρία πελατών και στην επίλυση προβλημάτων eCommerce με σκοπό να αποφέρει άμεσα αποτελέσματα. Η πρώτη εταιρεία του είδους της που εστιάζει στο eCommerce και στην εμπειρία που αποκομίζουν οι πελάτες από μία διαδικτυακή αγορά. Αξιοποιώντας πληθώρα στατιστικών στοιχείων προτείνει και υλοποιεί τη βέλτιστη λύση eCommerce με σκοπό την άμεση αύξηση των μετατροπών. Αποτελεί τον πιο έμπιστο συνεργάτη και σύμβουλό σου σε κάθε βήμα του ηλεκτρονικού σου καταστήματος.

Αν δεν γνωρίζεις ποια πλατφόρμα είναι κατάλληλη για την επιχείρησή σου, μην διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας και θα σε βοηθήσουμε να επιλέξεις!