fbpx

11+1 Τips που θα σε βοηθήσουν για το eshop σου!

Με τη δυναμική εμφάνιση του ηλεκτρονικού εμπορίου, το όνειρο για eshop λιανικής πώλησης είναι πιο πραγματοποιήσιμο από ποτέ.

Στις μέρες μας, έχουμε στην διάθεσή μας μια μεγάλη ποικιλία φυσικών καταστημάτων, όπου μπορούμε να βρούμε φαγητό, διακόσμηση σπιτιού, ρούχα και πολλά άλλα. Σου έχει τύχει να θέλεις και εσύ να ανοίξεις ένα φυσικό κατάστημα αλλά το κόστος μίας φυσικής βιτρίνας να είναι δυσβάσταχτο;

Αν παρόλα αυτά δεν ξέρεις από πού να ξεκινήσεις και τι χρειάζεται να ξέρεις πριν την κατασκευή eshop, σου έχουμε ετοιμάσει κάποιες χρήσιμες συμβουλές.

κατασκευή eshop έρευνα και στόχοι

Έρευνα και στόχοι

1. Έρευνα Ανταγωνιστών

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις προτού ξεκινήσεις την κατασκευή eshop είναι να βρεις τους ανταγωνιστές σου. Ρίξε μια ματιά σε άλλα διαδικτυακά καταστήματα που πωλούν τα ίδια ή παρόμοια προϊόντα με τα δικά σου.

Συγκέντρωσε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την τακτική μάρκετινγκ και τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησής τους.

Σε ποιον τομέα μπορείς να είσαι πιο ανταγωνιστικός; Μπορείς να προσφέρεις καλύτερες τιμές ή υψηλότερη ποιότητα; Μπορείς να προωθήσεις καλύτερα τα προϊόντα σου; Ή μήπως είναι εφικτό να έχεις μια καλύτερη τεχνική προσέγγιση; Μπορείς να επενδύσεις περισσότερο στην διαφήμιση του ηλεκτρονικού σου καταστήματος από ότι οι ανταγωνιστές σου;

Κοίταξε την επιχείρησή σου ρεαλιστικά και αναρωτήσου αν μπορεί το κατάστημά σου να τους ανταγωνιστεί.

2. Προσδιορισμός λέξεων-κλειδιών

Σε αντίθεση με την άποψη των περισσότερων, ο προσδιορισμός των λέξεων-κλειδιών δεν πρέπει να είναι κάτι που βάζεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα αφού τελειώσεις με την κατασκευή του.

Τόσο οι λέξεις-κλειδιά των ειδών που πρόκειται να εμπορευτείς όσο και η έρευνα των ανταγωνιστών σου, είναι κάτι που πρέπει να γίνει πριν καν αρχίσεις να σκέφτεσαι την κατασκευή eshop.

Πρέπει να το κάνεις αυτό πριν καν επιλέξεις το όνομα του καταστήματός σου, προτού αποφασίσεις ποια προϊόντα πρόκειται να συμπεριλάβεις ή ο,τιδήποτε άλλο.

Δημιούργησε μια λίστα προϊόντων που θα μπορούσες να πουλήσεις στο διαδίκτυο, με βάση την προηγούμενη έρευνα σχετικά με τους ανταγωνιστές σου.

Στην συνέχεια ζήτα την βοήθεια ενός SEO Expert ώστε να κάνει μια σωστή έρευνα λέξεων-κλειδιών .

Πόσο ρεαλιστικό είναι για εσένα ως νέο διαδικτυακό κατάστημα να κατατάσσεσαι υψηλά στις μηχανές αναζήτησης σε οποιαδήποτε από αυτές τις λέξεις-κλειδιά;

Χρειάζεται χρόνος και κόστος για την υψηλή κατάταξή σου στις μηχανές αναζήτησης σχετικά με τις λέξεις-κλειδιά. Σύγκρινε αυτό με τον προϋπολογισμό σου. Μπορείς να το αντέξεις οικονομικά; Είσαι ακόμα σε θέση να ανταγωνιστείς; Πότε θα αποπληρωθεί αυτή η επένδυση;

Άμεσα; σε λίγους μήνες; σε λίγα χρόνια;

3. Καθορισμός των στόχων ΓΙΑ ΝΕΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ESHOP

Αφού έκανες την έρευνά σου, τώρα πρέπει να θέσεις ορισμένους στόχους.

Βασικά, αυτό που χρειάζεται να κάνεις σε αυτό το στάδιο είναι να υπολογίσεις πόσες πωλήσεις ανά μήνα χρειάζεσαι με τα τρέχοντα έξοδα ώστε να μην αποτύχει οικονομικά το ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

Στη συνέχεια, πρέπει να ορίσεις έναν μηνιαίο στόχο και να ελέγχεις συνεχώς τον ρυθμό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού σου καταστήματος ώστε να δεις αν είσαι κοντά στον στόχο σου.

Το περιεχόμενο

4. Εικόνες προϊόντων

Ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι στην κατασκευή eshop είναι ο καθορισμός των εικόνων των προϊόντων σου.

Βρες τις εικόνες όλων των προϊόντων που πρόκειται να συμπεριλάβεις. Εάν χρειαστεί, τράβηξε νέες φωτογραφίες αυτών των προϊόντων. Είναι σημαντικό αυτές οι φωτογραφίες να είναι πραγματικά καλές και ακριβείς.

Αν οι φωτογραφίες του προϊόντος ελκύουν και δελεάζουν τον καταναλωτή, αυτός θα οδηγηθεί πιο γρήγορα στο καλάθι αγορών.

5. Περιγραφές προϊόντων

Μην το αφήσεις για το τέλος. Οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες eshop συνήθως δεν είναι σε θέση να συνειδητοποιήσουν πόσο κείμενο πρέπει να γραφτεί.

Αυτές οι περιγραφές σε συνδυασμό με τις φωτογραφίες των προϊόντων, είναι οι πραγματικοί διαδικτυακοί πωλητές σου. Σίγουρα δεν έχεις κάποιον πωλητή εκείνη τη στιγμή που ένας εν δυνάμει πελάτης θέλει να κάνει ερωτήσεις. Για να καλύψεις αυτό το χάσμα, φρόντισε να έχεις σωστές και πλήρεις περιγραφές αλλά και ακριβείς και ποιοτικές φωτογραφίες. Μην ξεχνάς! Στην πραγματικότητα πουλάς πρώτα το περιεχόμενο και μετά το προϊόν!

6. Στατικό περιεχόμενο σελίδας

Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει συνήθως αρκετές στατικές σελίδες που χρειάζονται επίσης το περιεχόμενό τους.

Αυτές οι σελίδες συνήθως περιλαμβάνουν τα “Σχετικά με εμάς”, “Επικοινωνία”, “Όροι και Προϋποθέσεις”, “Συχνές ερωτήσεις”, “Πολιτική επιστροφών” κ.λπ.

Όλα αυτές οι πληροφορίες είναι πολύ σημαντικές για τον καταναλωτή καθώς τον κάνουν να νιώθει μια ασφάλεια για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και την αξιοπιστία των προϊόντων που πουλάς και σίγουρα είναι ένας από τους λόγους που θα τον οδηγήσουν πιο εύκολα στο καλάθι αγορών.

7. Ειδήσεις, άρθρα, blog

Πρέπει να αποφασίσεις εάν θα έχεις οποιοδήποτε από αυτά, καθώς αυτή η απόφαση θα επηρεάσει το γενικό σου σχεδιασμό σχετικά με το μάρκετινγκ και τη διαχείριση χρόνου.

Πρέπει να διαθέσεις πόρους (χρόνο, χρήμα) για τη συνεχή δημιουργία αυτού του περιεχομένου.

Η προσωπική μας συμβουλή θα ήταν να έχεις οπωσδήποτε blog αν όχι όλα τα υπόλοιπα. Ξεκίνα να διαβάζεις στο διαδίκτυο για το πώς μπορείς να προσελκύσεις πολύτιμους επισκέπτες στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Ο καταναλωτής έχει την ανάγκη να βλέπει ότι το ηλεκτρονικό σου κατάστημα ακολουθεί τις εξελίξεις και τις τάσεις της αγοράς.

Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς του διαδικτύου, έτσι και εσύ θα πρέπει να επενδύσεις σε αυτό!

Χρέωση και αποστολή

8. Επιλογές χρέωσης

Είναι και αυτό εξαιρετικά σημαντικό! Θα πρέπει να ρίξεις μια ματιά για τη χώρα ή τις χώρες στις οποίες θες να απευθύνεται το ηλεκτρονικό σου κατάστημα καθώς και στους διαθέσιμους τρόπους πληρωμής.

Σύγκρινε τις τιμές και αποφάσισε τι σε συμφέρει οικονομικά. Είσαι ακόμα σε θέση να ανταγωνιστείς; Μην πάρεις βιαστική απόφαση για την κατασκευή eshop. Η επιλογή μιας καλύτερης μεθόδου πληρωμής για την περίπτωση του δικού σου ηλεκτρονικού καταστήματος είναι πολύ σημαντική και θα επηρεάσει την απόδοση της επένδυσής σου, ειδικά εάν πουλάς φθηνά προϊόντα.

9. Αποστολή

Έχεις αποφασίσει ποια μεταφορική εταιρία θα χρησιμοποιείς; Σε ποιες χώρες θα πουλάς τα προϊόντα σου; Πρόκειται να παρέχεις δωρεάν αποστολή στους πελάτες σου; Πόσο θα σου κοστίσει; Κοίτα τι σου προσφέρει η κάθε μεταφορική εταιρεία, τα υπέρ και τα κατά της.

Βεβαιώσου ότι η εταιρεία courier που θα επιλέξεις διαθέτει τα απαραίτητα API για τον υπολογισμό του χρόνου αποστολής και των εκτιμήσεων κόστους που θα εμφανίζονται στους πελάτες σου κατά την ολοκλήρωση της αγοράς τους.

Αν υπάρχει κάτι που οι αγοραστές στο διαδίκτυο μισούν περισσότερο, είναι ότι δεν γνωρίζουν τον χρόνο και το κόστος αποστολής. Εάν πρόκειται να αποστείλεις στο εξωτερικό, φρόντισε να ελέγξεις όλους τους κανονισμούς που ισχύουν για κάθε χώρα. Είσαι ακόμα σε θέση να ανταγωνιστείς;

Wireframe

Τα wireframe είναι εργαλεία που χρησιμοποιούνται ευρέως στο σχεδιασμό, στην κατασκευή ιστοσελίδων αλλά και στην κατασκευή eshop. Τι είναι στην πραγματικότητα και πώς βοηθούν το ηλεκτρονικό σου κατάστημα;

Τα wireframe είναι σχεδιαγράμματα της ιστοσελίδας, τα οποία φτιάχνονται πριν ξεκινήσει η κατασκευή της.

Τα διαγράμματα αυτά περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με την αρχιτεκτονική της σελίδας, πριν μπει οποιαδήποτε οπτική πληροφορία ή περιεχόμενο (εικόνες και περιγραφές που λέγαμε παραπάνω). Στα wireframe φαίνεται ξεκάθαρα η διαδρομή που χρησιμοποιεί ο χρήστης για να φτάσει σε οποιοδήποτε μέρος του ηλεκτρονικού καταστήματος.

10. Wireframe αρχικής σελίδας

Το wireframe της αρχικής σελίδας σου θα περιλαμβάνει στοιχεία που έχεις επισημάνει ως πολύ σημαντικά στην έρευνα λέξεων-κλειδιών.

Ίσως χρειάζεται να λάβεις υπόψη σου τα επιλεγμένα προϊόντα εδώ. Σκέψου τι πραγματικά αξίζει να υπάρχει στην αρχική σελίδα και ποια τμήματα του ηλεκτρονικού σου καταστήματος δεν είναι τόσο σημαντικά.

Προσπάθησε όσο τον δυνατόν να μην βάλεις “τα πάντα” στην αρχική σελίδα. Είναι ένα λάθος που γίνεται συχνά όταν δεν υπάρχουν πραγματικοί στόχοι που να είναι αποτέλεσμα σωστής και ενδελεχούς έρευνας.

Μόλις παρουσιάσεις αυτό το wireframe στον κατασκευαστή του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, τότε αυτός με την σειρά του δεν θα χρειαστεί καν να ενημερωθεί για τα επιχειρηματικά σου σχέδια και τους στόχους σου. Όλα θα είναι προφανή από αυτή τη μικρή ανάλυση και σχεδίαση, η οποία θα τον βοηθήσει ακόμα και στο 100% να κατασκευάσει το ηλεκτρονικό κατάστημα ακριβώς όπως το έχεις φανταστεί.

11.Πλοήγηση στην αρχική σελίδα

Κατά τη δημιουργία ενός wireframe, χρησιμοποίησε ξανά τα δεδομένα από την έρευνα που έχεις κάνει σχετικά με τις λέξεις-κλειδιά για να δεις τι αξίζει μια θέση στην αρχική σελίδα και τι όχι.

Στις περισσότερες περιπτώσεις θα έχεις περισσότερες από μία σελίδες πλοήγησης, ειδικά στους μεγάλους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου με πολλές διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων καθώς και διαφορετικούς τρόπους φιλτραρίσματος και ταξινόμησης αυτών των προϊόντων.

Σκέψου λοιπόν τη λογική τοποθέτηση αυτών των στοιχείων στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα ώστε να βοηθούν τον καταναλωτή να βρει αυτό για το οποίο επισκέφτηκε το eshop σου.

Αν λοιπόν κάνουμε την πλοήγησή του όσο πιο εύκολη και σαφή γίνεται, είμαστε σε καλό δρόμο ώστε να τον οδηγήσουμε για ακόμα μία φορά στο καλάθι αγορών.

11+1! Άλλες σελίδες

Υπάρχουν πολλές άλλες σελίδες που πρέπει να πλαισιωθούν.

Θα πρέπει να ορίσεις το wireframe της σελίδας των προϊόντων σου, της σελίδας των κατηγοριών, των σελίδων ιστολογίου / ειδήσεων / σελίδων ειδήσεων, των στατικών περιεχομένων, της ολοκλήρωσης αγοράς, της αναζήτησης, των σελίδων λογαριασμών κ.λπ.

Τώρα που πήρες μια εικόνα σχετικά με το τι χρειάζεται για την κατασκευή eshop,το μόνο που έμεινε είναι να απευθυνθείς σε μια εταιρεία ανάπτυξης ηλεκτρονικών καταστημάτων και να αρχίσεις να δημιουργείς το eshop σου όπως το έχεις φανταστεί. Φρόντισε να τους κάνεις ουσιαστικές ερωτήσεις που θα σε βοηθήσουν να τους επιλέξεις για μία κατασκευή eshop που θα αντέξει στον χρόνο και στον ανταγωνισμό.

Αυτό το άρθρο είναι περισσότερο από μια κατευθυντήρια γραμμή, είναι βέβαιο ωστόσο ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν αναφέραμε και πρέπει επίσης να γνωρίζεις.

Mπορούμε να είμαστε ο επόμενος συνεργάτης σου προσφέροντάς σου ολοκληρωμένες λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες της επιχείρησής σου και να σε ενημερώσουμε για όλα αυτά που είναι απαραίτητο να ξέρεις για ένα επιτυχημένο eshop!

Μήπως είναι η ώρα να μιλήσουμε; Αν το πιστεύεις και εσύ, συμπλήρωσε την παρακάτω φόρμα και ένας υπεύθυνος θα επικοινωνήσει άμεσα μαζί σου!