fbpx

5+1 Συχνά σχεδιαστικά λάθη που πρέπει να αποφύγετε

Στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο σχεδιασμός του eshop σας παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εμπειρίας των χρηστών. Ωστόσο, ακόμη και οι πιο καλοπροαίρετες προσπάθειες σχεδιασμού μπορεί μερικές φορές να οδηγήσουν σε επιζήμια λάθη, που εμποδίζουν τις δυνατότητες της επιχείρησής σας. Για να σας βοηθήσουμε να αποφύγετε αυτές τις παγίδες, παρακάτω σας παρουσιάζουμε κάποια κρίσιμα λάθη σχεδιασμού. Η διόρθωση αυτών των λαθών πριν από την έναρξη της λειτουργίας του eshop σας, σημαίνει ότι θα παρουσιάσετε μια καλύτερη εμπειρία στους πιθανούς πελάτες σας.

• Έλλειψη συνοχής στο σχεδιασμό

Υπάρχουν πολλά πρότυπα και κατευθυντήριες γραμμές για το πώς να φτιάξετε ένα εύχρηστο eshop. Τα περισσότερα από αυτά τα πρότυπα είναι εμφανή όταν κοιτάτε τι κάνει ένα καλό eshop και παρατηρείτε πού τα πράγματα βγάζουν νόημα. Για παράδειγμα, είναι πιθανό να έχετε τις φωτογραφίες των προϊόντων σας στο πάνω αριστερό μέρος μιας σελίδας προϊόντος, με τις λεπτομέρειες του προϊόντος στα δεξιά και την περιγραφή από κάτω. Σε αυτή την περιοχή στα δεξιά, είναι πολύ πιθανό να βρείτε ένα κουμπί προσθήκης στο καλάθι ή αγοράς τώρα. Θα μπορείτε επίσης να περιηγηθείτε σε μικρογραφίες, αν υπάρχουν πολλές εικόνες (και μάλλον θα πρέπει να υπάρχουν), καθώς και να μεγεθύνετε τις εικόνες με κάποιο τρόπο.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να απομακρυνθείτε πολύ από αυτή τη διάταξη όταν σχεδιάζετε τον ιστότοπό σας για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η ύπαρξη κάποιων προτύπων σημαίνει ότι οι επισκέπτες σας θα γνωρίζουν πού βρίσκονται τα πράγματα και δεν θα χρειάζεται να ανακαλύψουν κάποια άλλη μέθοδο πλοήγησης.

Δείτε ένα παράδειγμα εδώ: bomba.gr

• Κακή πλοήγηση

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους η πλοήγηση μπορεί να επηρεάσει τον ιστότοπό σας. Θέλετε να διασφαλίσετε ότι ο πελάτης μπορεί να φτάσει στη σωστή σελίδα με όσο δυνατό λιγότερα κλικ, από την είσοδο στο eshop σας, μέχρι την ολοκλήρωση της πληρωμής.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για τον καθορισμό της πλοήγησης στον ιστότοπό σας.

1. Τοποθετήστε τα λιγότερο χρησιμοποιούμενα στοιχεία πλοήγησης στο footer της ιστοσελίδας σας

Θα πρέπει οπωσδήποτε να παρέχετε εμπιστοσύνη στους πελάτες σας με τη μορφή πολιτικής απορρήτου, πολιτικής επιστροφών και όρων και προϋποθέσεων. Αλλά σύνδεσμοι όπως αυτοί, καθώς και άλλοι χρήσιμοι αλλά όχι τόσο σημαντικοί, θα πρέπει να τοποθετούνται στο footer του eshop.

2. Κάντε τα κουμπιά και τους συνδέσμους αρκετά μεγάλους ώστε να είναι ορατά σε κινητά

Αν κάτι μπορεί να πατηθεί, θα πρέπει να μπορεί να γίνει και στο κινητό.

3. Κάντε την αναζήτηση και το φιλτράρισμα εμφανή

Οι πελάτες δεν ξέρουν πάντα πώς να βρουν αυτό που ψάχνουν και είναι δουλειά σας να τους βοηθήσετε. Τοποθετήστε μια μπάρα αναζήτησης και ένα εικονίδιο σε εμφανές σημείο της σελίδας και επιτρέψτε το φιλτράρισμα αν υπάρχουν αρκετά προϊόντα και σας το επιτρέπουν.

4. Κάντε τα κουμπιά του καλαθιού αγορών και της προσθήκης στο καλάθι ευανάγνωστα

Αυτό θα έπρεπε να είναι δεδομένο, αλλά δυστυχώς δεν είναι. Σε όλους μας έχει συμβεί να προσθέσουμε ένα προϊόν στο καλάθι μας και να μην βρίσκουμε το καλάθι. Ακόμα και να είναι δυσεύρετο το κουμπί «Προσθήκη στο καλάθι». Έτσι χάνονται οι πωλήσεις!

• Δεν προβάλλονται σχετικά προϊόντα

Μπορεί να προσφέρετε εκπτώσεις στα έξοδα αποστολής ή στα προϊόντα εάν ένας πελάτης αγοράσει πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο. Μπορεί να έχετε προϊόντα που ταιριάζουν μεταξύ τους, ακόμη και αν δεν είναι άμεσα προφανές από την περιγραφή ότι ταιριάζουν. Μπορεί απλώς να θέλετε να τονίσετε το γεγονός ότι δύο προϊόντα αγοράζονται συνήθως μαζί ή ότι θέλετε να κάνετε τους χρήστες να αγοράσουν.

Ένας τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να εμφανίσετε σχετικά προϊόντα στη σελίδα του μεμονωμένου προϊόντος και στο καλάθι αγορών σας. Μια διασταυρούμενη πώληση είναι ένα προϊόν που θα είναι συμπληρωματικό του προϊόντος που αγοράζετε. Για παράδειγμα, αν αγοράσετε ένα τηλέφωνο, μπορείτε επίσης να αγοράσετε μια θήκη τηλεφώνου.

Εάν χρησιμοποιείτε το WooCommerce για το κατάστημά σας, είναι εύκολο να προσθέσετε σχετικά προϊόντα, καθώς και cross-sells(πώληση συμπληρωματικών προϊόντων) και up-sells(πώληση προϊόντος υψηλότερης ποιότητας, μια αναβάθμιση ή ένα πρόσθετο στοιχείο, προκειμένου να πραγματοποιήσει ο πελάτης μια πιο κερδοφόρα πώληση) στο κατάστημά σας.

• Δεν δίνετε προσοχή στα CTAs (Call To Action)

Τα call to action (CTA) είναι προτροπές που καθοδηγούν τους χρήστες προς τις επιθυμητές ενέργειες. Ένα στρατηγικά τοποθετημένο και καλά σχεδιασμένο CTA μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τις πωλήσεις. Η παραμέληση της βελτιστοποίησης των CTAs ή η χρήση γενικών CTAs μπορεί να εμποδίσει την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα CTA είναι οπτικά διακριτά, προσανατολισμένα στη δράση και σχετικά με το πλαίσιο. Τα καλά σχεδιασμένα CTAs δελεάζουν τους χρήστες να προβούν στις επιθυμητές ενέργειες, όπως η πραγματοποίηση μιας αγοράς, η εγγραφή σε ενημερωτικά δελτία ή η πρόσβαση σε αποκλειστικές προσφορές.

• Έλλειψη βελτιστοποίησης περιεχομένου SEO

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση της ορατότητας του ιστότοπου στις κατατάξεις των μηχανών αναζήτησης. Η παραμέληση της βελτιστοποίησης του περιεχομένου για σχετικές λέξεις-κλειδιά μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη οργανική επισκεψιμότητα και χαμένες ευκαιρίες. Πραγματοποιώντας ενδελεχή έρευνα λέξεων-κλειδιών και ενσωματώνοντας στρατηγικά τις λέξεις-κλειδιά-στόχους στο περιεχόμενο, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύσουν οργανική κυκλοφορία και να αυξήσουν τη διαδικτυακή τους ορατότητα. Η σωστή βελτιστοποίηση περιεχομένου SEO βελτιώνει τις πιθανότητες του ιστότοπου να προσεγγίσει δυνητικούς πελάτες και να οδηγήσει σε μετατροπές.

• Ένας ιστότοπος που δεν είναι φιλικός προς κινητά

Δεν υπάρχουν δικαιολογίες να μην έχετε ένα eshop φιλικό προς κινητά, πέρα από το να μην θέλετε να κάνετε περισσότερες πωλήσεις. Για ορισμένους εμπόρους λιανικής πώλησης, όπως η Amazon και η Walmart, περισσότερες από τις μισές προβολές του ιστότοπού τους για το ηλεκτρονικό εμπόριο προέρχονται από επισκέπτες μόνο από κινητά τηλέφωνα.

Θα πρέπει να εξετάσετε μερικά πράγματα όταν κάνετε τον ιστότοπό σας φιλικό προς κινητά. Βεβαιωθείτε ότι είναι responsive, που σημαίνει ότι όλο το περιεχόμενο παραμένει στη σελίδα, αλλά μετακινείται ώστε να χωράει στην οθόνη και να μην απαιτεί πλάγια κύλιση. Επιτρέψτε την αυτόματη συμπλήρωση φορμών, ώστε οι πελάτες να μπορούν εύκολα να εισάγουν τα δεδομένα αποστολής και χρέωσης που έχουν ήδη αποθηκεύσει. Κάντε όλα τα κουμπιά και τους συνδέσμους μεγάλους και όλο το κείμενο ευανάγνωστο. Όπου μπορείτε, μειώστε το μέγεθος των εικόνων και των αρχείων για να φορτώνετε ταχύτερα τη βιτρίνα του καταστήματός σας.

Αν έχετε αμφιβολίες για την υλοποίηση, κοιτάξτε το eshop σας σε ένα ή δύο κινητά, καθώς και σε τάμπλετ, αν διαθέτετε. Δοκιμάστε να πλοηγηθείτε και να κάνετε μια αγορά ή να αναζητήσετε προϊόντα για να δείτε πώς είναι. Αν δεν μπορείτε να καταλάβετε πώς να περιηγηθείτε στον δικό σας ιστότοπο, ούτε οι πελάτες σας θα μπορέσουν να το κάνουν.

Δοκιμάστε το eshop σας σε διαφορετικά προγράμματα περιήγησης. Μπορεί ο Chrome να είναι το κυρίαρχο πρόγραμμα περιήγησης τώρα, αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Ελέγξτε το eshop σας στον Firefox, στο Safari και στον Edge, αν μπορείτε. Ευτυχώς, υπάρχουν λιγότερα θέματα απ’ ό,τι στο παρελθόν, αλλά καλός είναι ένας έλεγχος για να είστε σίγουροι!

Δεν είστε σίγουροι αν το eshop σας είναι απόλυτα εύχρηστο και λειτουργικό; Επικοινωνήστε μαζί μας για μία δωρεάν αξιολόγηση του eshop σας!