Το Magento 2, με τις δυνατότητες και λειτουργίες που έχει, είναι μία από τις καλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, γεγονός που το κάνει να ξεχωρίζει και στα χαρακτηριστικά προϊόντων.
Σύμφωνα με μια μελέτη ηλεκτρονικού εμπορίου της Nielsen Norman Group, το 20% των αποτυχημένων αγορών είναι πιθανώς αποτέλεσμα ελλιπών ή ασαφών χαρακτηριστικών ή πληροφοριών προϊόντων.
Μπες στην θέση του καταναλωτή, θα αγόραζες ένα πουκάμισο που είχε όλες τις πληροφορίες του προϊόντος σχετικά με το χρώμα, το μοτίβο, το μέγεθος κλπ ή θα προτιμούσες να αγοράσεις ένα πουκάμισο κοιτάζοντας απλώς μια εικόνα του;
Το Magento 2 έχει ακριβώς αυτή την δυνατότητα. Xρησιμοποιεί τα χαρακτηριστικά προϊόντος για τη διαχείριση των πληροφοριών που σχετίζονται με προϊόντα. Ορισμένα χαρακτηριστικά προϊόντων είναι ενσωματωμένα στη πλατφόρμα του Magento από προεπιλογή και αυτό είναι που το κάνει να διαφέρει. Μπορείς να προσθέσεις, να επεξεργαστείς ή να καταργήσεις χαρακτηριστικά προϊόντος στο Magento 2 για να προσαρμόσεις τα προϊόντα σου κατάλληλα.
Aς δούμε λοιπόν αναλυτικά, γιατί τα χαρακτηριστικά προϊόντος σε μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου είναι τόσο σημαντικά και πως το Magento 2 τα χρησιμοποιεί;
Τι είναι τα χαρακτηριστικά προϊόντων;
Τα χαρακτηριστικά προϊόντων στο Magento είναι οι βασικές πληροφορίες που σχετίζονται με τα προϊόντα. Με απλά λόγια, τα χαρακτηριστικά είναι οι πρόσθετες πληροφορίες ενός προϊόντος, όπως το χρώμα, η διάσταση, το μέγεθος, το υλικό κ.α Όπως αναφέραμε ορισμένα χαρακτηριστικά προσφέρονται από προεπιλογή στο Magento. Επιτρέπει επίσης στους χρήστες να δημιουργούν πρόσθετα χαρακτηριστικά βάσει των συγκεκριμένων αναγκών τους. Αυτές οι πληροφορίες χαρακτηριστικών καθορίζουν πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα χαρακτηριστικό, τη συμπεριφορά και την εμφάνισή του στο κατάστημα και πώς αυτά τα δεδομένα μπορούν να είναι χρήσιμα κατά τη μεταφορά δεδομένων.
Γιατί τα χαρακτηριστικά προϊόντων είναι τόσο σημαντικά και ισχυρά στο Magento 2;
Τα χαρακτηριστικά προϊόντων είναι η βάση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Χρησιμοποιούνται τόσο για την περιγραφή ενός προϊόντος όσο και ως παράμετροι αναζήτησης, ως κριτήρια για καλύτερη πλοήγηση, σύγκριση προϊόντων και εφαρμογή συγκεκριμένων κανόνων. Ας δούμε μερικές πρακτικές περιπτώσεις χρήσης χαρακτηριστικών προϊόντων και συνόλων χαρακτηριστικών που ουσιαστικά θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς τα προϊόντα σου καλύτερα και κατά συνέπεια να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.
1. Εμφάνιση πρόσθετων πληροφοριών στη σελίδα του προϊόντος.
Το μαγικό του Magento είναι οτι μπορείς να προσθέσεις περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν. Με λίγα λόγια περισσότερες πληροφορίες που βοηθούν τους πελάτες σου να οδηγηθούν σε αγορά.
Εάν θες να εμφανίσεις βασικές πληροφορίες προϊόντος με απλό τρόπο που θα προσελκύσει τους πελάτες σου, τα χαρακτηριστικά του προϊόντος μπορούν να σε βοηθήσουν με αυτό. Τα χαρακτηριστικά βοηθούν τους πελάτες να πάρουν μια γρήγορη ιδέα για το μέγεθος, την εφαρμογή, το υλικό και άλλα σημαντικά χαρακτηριστικά του προϊόντος.
Για παράδειγμα, εάν είσαι έμπορος μόδας, τότε η αναφορά του υλικού, χρώματος, μεγέθους και μοτίβου για τα πουκάμισα έχει μεγάλη σημασία.Για ένα άλλο είδους eshop, τα χαρακτηριστικά μπορεί να διαφέρουν. Δηλαδή, μπορείς να προσθέσεις και να εμφανίσεις όσα σχετικά χαρακτηριστικά θες στην καρτέλα πληροφοριών, έτσι ώστε οι χρήστες σου να μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τα προϊόντα σου.
2. Πολυεπίπεδη Πλοήγηση(Φιλτρα).
Τα χαρακτηριστικά μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία της πολυεπίπεδης πλοήγησης. Στην αναζήτηση με χρήση συγκεκριμένων φίλτρων, τα προϊόντα κατηγοριοποιούνται ανά χρώμα, μέγεθος, τιμή κ.λπ.
Η πολυεπίπεδη αναζήτηση περιλαμβάνει ορισμένα χαρακτηριστικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως φίλτρα. Συνήθως εμφανίζεται στην αριστερή πλευρά των αποτελεσμάτων αναζήτησης ή των σελίδων κατηγορίας, με διάφορες επιλογές όπως αναπτυσσόμενο μενού και εύρος τιμών. Για παράδειγμα, όταν ένας χρήστης κάνει αναζήτηση μπλουζών μέσω της γραμμής αναζήτησης, τα αρχικά αποτελέσματα ενδέχεται να περιλαμβάνουν όλα τα προϊόντα που ορίζονται σε αυτήν την κατηγορία.
Ωστόσο, οι χρήστες μπορούν να περιορίσουν περαιτέρω τα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας πολυεπίπεδη αναζήτηση, όπου μπορούν να επιλέξουν συγκεκριμένο μέγεθος, μάρκα, χρώμα και εύρος τιμών.
3. Βοηθάει στη χρήση της γρήγορης και σύνθετης αναζήτησης.
Το Magento 2 υποστηρίζει ένα πλαίσιο γρήγορης αναζήτησης στην επάνω δεξιά γωνία συνήθως. Με το πλαίσιο γρήγορης αναζήτησης, το κείμενο αναζήτησης μπορεί να είναι το πλήρες ή μερικό όνομα του προϊόντος ή οποιαδήποτε άλλη λέξη ή φράση που περιγράφει το προϊόν.
Η σύνθετη αναζήτηση βοηθά τους αγοραστές να βρουν προϊόντα στον κατάλογό σου βάσει πολλαπλών χαρακτηριστικών που έχουν εισαχθεί σε μια φόρμα. Μπορείς να καθορίσεις ένα χαρακτηριστικό που θα εμφανίζεται στο πλαίσιο της σύνθετης αναζήτησης, ορίζοντας τις ιδιότητες frontend του χαρακτηριστικού, επιλέγοντας το “Συμπερίληψη στη σύνθετη αναζήτηση”.
Ως βέλτιστη πρακτική, θα πρέπει να συμπεριλάβεις μόνο τα πεδία που είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν οι αγοραστές σου για να βρουν ένα προϊόν.
Για παράδειγμα: όνομα προϊόντος, SKU, περιγραφή, τιμή. Προσοχή μην επιλέξεις πολλά, καθώς η ύπαρξη πάρα πολλών θα επιβραδύνει την αναζήτηση.
4. Προσθήκη χαρακτηριστικών για συγκρίσεις προϊόντων
Εκτός από την χρήση των χαρακτηριστικών προϊόντων ως κριτήρια αναζήτησης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως μέσο σύγκρισης προϊόντων.
Το Magento 2 επιτρέπει στους αγοραστές να συγκρίνουν γρήγορα δύο ή περισσότερα προϊόντα “δίπλα-δίπλα”. Μπορείς σίγουρα να προσθέσεις ή να αφαιρέσεις χαρακτηριστικά που δεν θες να συμπεριλάβεις στην αναφορά σύγκρισης.
Κατά τη σύγκριση των προϊόντων, οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν ένα προϊόν που ταιριάζει καλύτερα στις προτιμήσεις τους, οπότε φρόντισε να προσθέσεις όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των προϊόντων σου.
5. Χρήση σε κανόνες(π.χ εκπτωτικούς).
Μια άλλη σημαντική χρήση των χαρακτηριστικών προϊόντων στο Magento 2 είναι οι κανόνες τιμών για προωθητικούς σκοπούς κυρίως.
Στο Magento 2, τα χαρακτηριστικά των προϊόντων χρησιμοποιούνται στους κανόνες τιμών καταλόγου (catalog price rules) και καλαθιού (cart price rules). Οι κανόνες τιμών μπορούν να οριστούν εκ των προτέρων και να ενεργοποιούνται όταν πληρούνται οι απαιτούμενες προϋποθέσεις, όπως για παράδειγμα:
- Αποστολή εκπτωτικού κουπονιού για ένα συγκεκριμένο προϊόν στους καλύτερους πελάτες σου.
- Δωρεάν μεταφορικά για αγορές πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό.
- Προγραμματισμός προσφοράς για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
6.Χρήση για ταξινόμηση των προϊόντων κατα την εισαγωγή τους στο eshop.
Η ταξινόμηση προϊόντων είναι ένα άλλο σημείο όπου τα χαρακτηριστικά προϊόντων είναι χρήσιμα. Η ταξινόμηση επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν τα προϊόντα με βάση τις προτιμήσεις τους . Η επιλογή ταξινόμησης έχει προεπιλεγμένες τιμές όπως: Θέση, όνομα προϊόντος και τιμή.
Για άλλη μία φορά μπορείς να προσαρμόσεις αυτές τις επιλογές ταξινόμησης όπως εσύ θες. Για παράδειγμα, εάν ο χρήστης θέλει να δει προϊόντα με τη χαμηλότερη τιμή, μπορεί να επιλέξει «τιμή» από τη λίστα και τα προϊόντα θα ταξινομηθούν με βάση την τιμή που όρισε.
Όπως βλέπεις, τα χαρακτηριστικά των προϊόντων είναι ζωτικής σημασίας για την αναζήτηση προϊόντων, το φιλτράρισμα και τη σύγκριση.
Επιπλέον, τα χαρακτηριστικά προϊόντων μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την απόδοση του eshop. Μπορούν είτε να βελτιώσουν, είτε να καταστρέψουν τις πωλήσεις σου, αν δεν τα χρησιμοποιείς με τον σωστό τρόπο και με την κατάλληλη πλατφόρμα. Έτσι, εάν αναρωτιέσαι πώς να αυξήσεις τις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου με χαρακτηριστικά προϊόντων, ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσεις είναι να μας συμβουλευτείς!
Τα χαρακτηριστικά των προϊόντων είναι ένα κρίσιμο στοιχείο κάθε καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου, επομένως, είναι απαραίτητο να αφιερώσεις χρόνο για να τα διαμορφώσεις με τον σωστό τρόπο και με τους κατάλληλους συνεργάτες!